El Punt d’Informació a la Dona, el PID, servei que ofereix l’Associació de Dones d’Andorra, va atendre l’any passat un total de 81 casos. 23 d’aquests estaven relacionats amb problemes per trobar un habitatge, una trentena eren demandes i assessoraments legals per separacions, incompliments de sentències o impagaments econòmics.
Entre les demandes hi ha també vuit casos relacionats amb la violència de gènere ja sigui dins la parella o en l’àmbit laboral i quatre amb avortaments. Altres temes que han estat objecte d’atenció al PID són problemes amb immigració, dones que busquen feina, reagrupament familiar o ingressos extraordinaris per poder afrontar una separació.
El PID és un servei que ofereix l’Associació de Dones d’Andorra per a totes les dones que ho sol·liciten i de forma gratuïta, amb una orientació personalitzada i adaptada a les problemàtiques de cada una de les usuàries. És un servei que es porta a terme de forma presencial o telefònica.
Les usuàries valoren molt positivament el servei pel perfil de les responsables, que s’adapta a les demandes. Actualment, l’ADA ofereix aquest servei amb dos dies de permanències fixes, dimarts i dijous de 16.30 a 20.30 hores i a través del telèfon 360 760.
Preguntada pels mitjans de comunicació en l’acte que s’ha celebrat al matí a l’associació sobre el Sex Code Femení, la presidenta de l’ADA, Mònica Codina, ha explicat que «ens trobem problemàtiques de tot tipus, com poden ser separacions que no es poden produir perquè les dones no es poden independitzar»