Search
Close this search box.
El Periòdic d'Andorra
Economia sostenible

Els productes menstruals sostenibles reben finançament públic amb el pressupost de 1.035 tones d’olis reciclats

L'Executiu disposava de 93.114,50 euros acumulats

El Govern ha informat, en resposta a una pregunta parlamentària de Judith Casal, presidenta del Grup Parlamentari Socialdemòcrata, que la campanya ‘La meva menstruació, la meva decisió’ s’ha finançat amb el retorn econòmic generat pel contracte de reciclatge d’olis vegetals usats. Aquest contracte, que preveu una aportació de 90 euros per tona tractada, permet al Departament de Medi Ambient i Sostenibilitat reinvertir els fons en accions de prevenció de residus i promoció del reciclatge.

Segons exposa el Butlletí del Consell General, a data 31 d’octubre del 2024 el Govern disposava de 93.114,50 euros acumulats en aquest marc, els quals es van destinar a la compra de copes i calces menstruals reutilitzables. Aquesta acció s’ha orientat a promoure hàbits més sostenibles entre dones d’entre 12 i 35 anys, amb l’objectiu de reduir els residus generats per productes menstruals d’un sol ús i sensibilitzar la població més jove sobre alternatives respectuoses amb el medi ambient.

La gestió dels productes es va encarregar a Pirinenca de Serveis, SA, l’empresa concessionària del servei de reciclatge d’olis vegetals. Pel que respecta a l’adjudicació, el subministrament es va fer a través de Cyclo, una empresa espanyola amb un projecte social inclusiu que fabrica en un taller de costura. A més de proporcionar els productes, Cyclo va participar en la divulgació del bon ús de les copes i calces menstruals en col·laboració amb el Servei Integral d’Atenció a la Dona.

L’Executiu ha subratllat que aquesta campanya forma part d’una estratègia més àmplia que s’alinea amb el Pla Nacional de Residus, la Llei d’Economia Circular, i altres normatives com l’Estratègia Nacional de Salut Sexual i Reproductiva i la Llei d’Igualtat de Tracte. També han manifestat que la participació del Fòrum de la Joventut es va centrar en la comunicació, per garantir la proximitat i l’impacte de la iniciativa en la ciutadania.

Comparteix
Publicitat
Notícies relacionades

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Comparteix
Notícies destacades
Publicitat
Enquesta
Publicitat
Publicitat
Publicitat
Publicitat

SUBSCRIU-T'HI

De la redacció al teu dispositiu