Search
Close this search box.
Agències
Transport públic

Coopalsa preveu tancar l’any amb 5,5 milions d’usuaris

La xifra suposarà un increment del 10% respecte a l’any anterior

La companyia Coopalsa preveu assolir un total de 5,5 milions d’usuaris aquest any en les seves principals línies de transport: L2 (Andorra la Vella-Encamp), L4 (Andorra la Vella-Pas de la Casa), L5 (Andorra la Vella-Arinsal), L6 (Andorra la Vella-Ordino) i la Línia Circular (Andorra la Vella-Escaldes). Segons el gerent de l’empresa, Gabriel Dallerès, aquesta xifra suposarà un increment del 10% respecte a l’any anterior, en què es van registrar uns 5 milions de passatgers. “Cal tenir en compte que els usuaris que conformen aquestes dades no són únics”, ha puntualitzat Dallerès.

Aquest creixement s’emmarca en una tendència ascendent des del 2019, quan la previsió de la companyia era de 2,4 milions d’usuaris. Entre els factors que expliquen aquest augment destaca la gratuïtat del servei per als residents al país, tot i que Dallerès també ha subratllat altres motius “Molta gent comença a utilitzar el transport públic pel boca a boca, per la manca de vehicle personal o pels elevats costos associats a mantenir-ne un, fins i tot disposant de permís de conducció”.

Els usuaris habituals han valorat els serveis de Coopalsa amb una nota mitjana de 7,5 sobre 10, segons una enquesta realitzada entre el 6 i el 31 d’agost a 379 persones entrevistades a les parades. Aquesta puntuació suposa una disminució de 0,8 punts respecte al novembre de 2023. Els punts forts identificats han estat la puntualitat (6,6), la conducció (7,5) i l’amabilitat (8,5), tot i que “encara hi ha molt marge de millora”, segons Dallerès. Entre els aspectes a millorar, els usuaris han destacat la necessitat de perfeccionar l’aplicació, augmentar la freqüència de pas i ampliar els horaris nocturns.

Sobre aquest últim punt, el gerent ha recordat que les dades de l’enquesta poden considerar-se desfasades, ja que l’1 de setembre es va implementar una prova pilot per incrementar el servei nocturn de dilluns a dijous. A més, un dels projectes en estudi és l’ampliació de la línia nocturna fins al Pas de la Casa. “S’ha de quantificar la demanda per a aquest servei i analitzar quin és el mitjà més adequat segons els usuaris”, ha explicat Dallerès, que també ha assenyalat les dificultats que representa el trànsit en certs moments de l’any, especialment a l’hivern.

Finalment, sobre la saturació de busos, el gerent ha afirmat que s’estan estudiant els horaris i les línies més crítiques. “Quan un conductor arriba al màxim de la capacitat i deixa gent a terra, ha de reportar la incidència a la central, indicant l’hora, la línia i el nombre de persones afectades”, ha detallat. Actualment, Coopalsa compta amb 35 autobusos assignats a línies i 15-16 de reforç, amb una plantilla. estabilitzada.

Comparteix
Notícies relacionades

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Comparteix
Notícies destacades
Publicitat
Enquesta
Publicitat
Publicitat
Publicitat

SUBSCRIU-T'HI

De la redacció al teu dispositiu