Search
Close this search box.
El Periòdic d'Andorra

Camp qualifica d’«excepcional» l’ascens del 19,6% de turistes

La repercussió en els serveis es tradueix en una entrada del 21,4%

Andorra va rebre, entre els mesos de juny i setembre passats, més de 910.000 turistes, cosa que es tradueix en un augment del 19,6% respecte del període estival passat. La xifra final dista molt del 4% marcat inicialment com a objectiu, «resultat excepcional» que el ministre de Turisme i Comerç, Francesc Camp, va qualificar de «molt satisfactori» però «difícilment repetible». 
 
Segons les dades oferides ahir per Camp i el gerent d’Andorra Turisme, Betim Budzaku, durant la presentació del balanç de la temporada d’estiu, el creixement va traduir-se en l’entrada d’un 21,4% més de visitants als serveis del Principat.
 
El titular en matèria turística va celebrar l’increment en gairebé 150.000 visitants respecte l’estiu anterior, la qual cosa va atribuir no només gràcies a una «campanya de comunicació àmplia i personalitzada» sinó també al bast ventall de propostes, tot posant èmfasi en les «proves esportives de primer nivell mundial», com els campionats de BTT i Trial o La Vuelta. No obstant, va voler recordar que «a la vegada hi ha un context internacional que afavoreix molt als països del sud», fent referència a «la inseguretat a molts llocs, especialment als del Magreb», fent desviar els turistes que es dirigien al nord d’Àfrica a destinacions de muntanya. 
 
L’ascens donat en el nombre de visitants va reflectir-se als serveis amb la venda de més de 498.500 entrades. El sector hoteler, restauradors, estacions d’esquí i altres espais com el Funicamp o els parcs naturals, van registrar, segons Camp, «de les millors dades» que es van donar els darrers anys.
 
Tot i l’evident millora en el sector turístic donat entre l’1 de juny i el passat 30 de setembre en relació a temporades passades i provocada per l’acolliment d’esdeveniments esportius internacionals i espectacles com l’Scalada del Cirque du Soleil, Francesc Camp va assegurar que «hem d’anar més enllà». 
 
La campanya tant comunicacional com d’atracció a través dels touroperadors, a la que es van dedicar més de 2,16 milions d’euros, patirà modificacions de cara a la propera etapa estival, fragmentant més els continguts i cercant públics més específics. 
Comparteix
Publicitat
Notícies relacionades
Comparteix
Notícies destacades
Publicitat
Enquesta
Publicitat
Publicitat
Publicitat
Publicitat

SUBSCRIU-T'HI

De la redacció al teu dispositiu