Search
Close this search box.
El Periòdic d'Andorra

Augmenten els beneficiaris de Càritas durant la pandèmia

Les persones s’hi adreçen per necessitats alimentàries, per obtenir roba i per rebre suport emocional

Des que va començar la crisi sanitària de coronavirus, Càritas ha vist incrementat el nombre de persones que requereixen dels seus serveis en 35 casos més dels que atendrien normalment. Entre d’altres coses, les persones interessades recentment demanen ajuda per necessitats alimentaries, per obtenir roba i, fins i tot, per rebre suport emocional.

En aquest sentit, el president de l’associació, Amadeu Rocamora, detallava que cada vegada són més les persones que demanen ajuda perquè estan «passant per situacions difícils» degut a les conseqüències econòmiques de la crisi sanitària. 

Suport als temporers

Per altra banda, l’organització destaca l’ajuda que estan oferint als temporers que encara són al principat esperant a tornar als seus països. 

En aquest sentit, de manera coordinada amb el Departament d’Afers Socials del Govern, aquesta setmana han atès a 40 peticions del col·lectiu. S’han proporcionat lots d’aliments que no caduquen de manera immediata com oli, pasta o conserves per passar quinze dies i, per altra banda, se’ls han donat vals que els permeten adquirir productes frescos. Van detallar, també, que Afers Socials ha sigut qui ha gestionat el repartiment d’aliments.

Segons apuntaven, «en circumstàncies normals el Banc d’Aliments atén a unes vint famílies» i ho fan una vegada a la setmana. Actualment, els casos han augmentat en una vintena dins el col·lectiu de temporers i les comandes es reparteixen cada quinze dies. 

Equipament personal sanitari

L’organització també va informar que han col·laborat en la confecció de l’equipament del personal sanitari que ha arribat recentment des de Cuba per ajudar a atendre casos de coronavirus a l’hospital del principat. Segons detallaven «ho van fer gràcies a les donacions d’algunes empreses o bé amb la roba que es tenia al Rober» i tenien, per objectiu, que aquestes persones tinguessin roba adequada a la meteorologia del país.

Funcionament adaptat

El president de l’associació va recordar, per altra banda, que l’ONG ha adaptat el seu funcionament a la situació de crisi sanitària i als requeriments sorgits de la mateixa per evitar l’expansió del virus. En aquest sentit, l’associació prioritza l’atenció telefònica o telemàtica per tal d’evitar desplaçaments.

Comparteix
Notícies relacionades
Comparteix
Notícies destacades
Publicitat
Enquesta
Publicitat
Publicitat
Publicitat

SUBSCRIU-T'HI

De la redacció al teu dispositiu