Agències
Tecnologia i participació ciutadana

Ordino impulsa la digitalització amb el llançament d’eAgora, la nova aplicació mòbil que substitueix Ordinoésviu

La nova plataforma incorpora funcionalitats com una agenda d’activitats, notificacions personalitzades i un canal d’entitats locals

El Comú d’Ordino ha posat en marxa eAgora, una nova aplicació mòbil que pren el relleu de la ja desfasada Ordinoésviu, amb l’objectiu de millorar la comunicació directa amb la ciutadania i ampliar els serveis digitals oferts. “Hem volgut fer un pas endavant i oferir una eina més actualitzada, dinàmica, àgil i amb moltes més funcionalitats”, ha explicat la consellera de Comunicació i Sistemes d’Informació, Participació Ciutadana i Associacionisme, Meritxell Rabadà.

Segons ha detallat, la plataforma anterior presentava limitacions estructurals importants: no permetia rebre incidències, les actualitzacions fallaven i els nous usuaris no podien registrar-se correctament. Amb aquest escenari, eAgora busca consolidar una comunicació més fluida i efectiva entre el comú i els usuaris. Fins ara, prop de 200 persones ja s’han donat d’alta a la nova aplicació, tot i que la xifra encara és lluny dels més de 3.000 usuaris que va arribar a tenir Ordinoésviu. De moment, tres entitats locals ja s’han adherit a la plataforma: l’Associació de Cultura Popular d’Ordino, l’Esbart Valls del Nord i el Club de Karate Xavi Herver

Tot i estar personalitzada amb el perfil del Comú d’Ordino, eAgora és una plataforma desenvolupada per un programador espanyol que també incorpora informació d’altres regions i països. “És una aplicació no només pensada per als veïns de la parròquia, sinó també per als habitants del país i els turistes”, ha destacat la tècnica de Comunicació i Participació Ciutadana, Ester Pons.

Disponible per a dispositius Android i iOS, l’aplicació ofereix un disseny més intuïtiu i una navegació visual millorada. Per accedir-hi, només cal proporcionar un nom i un correu electrònic. Posteriorment, l’usuari pot seleccionar el perfil del Comú d’Ordino com a preferit i activar notificacions segmentades mitjançant el sistema de subàgores.

Una de les funcionalitats destacades és l’agenda d’activitats de la parròquia, una opció inexistent a l’antiga aplicació. També s’hi pot comunicar incidències o suggeriments, rebre alertes urgents —com ara talls de carretera— i accedir a informació d’interès a través d’un apartat de preguntes freqüents, gestionat directament pel comú. Altres serveis inclouen un espai d’objectes perduts, on els usuaris poden publicar avisos sobre béns trobats o desapareguts, i una secció ‘descobreix’, pensada per explorar continguts o entitats no encara marcades com a favorites.

Comparteix
Notícies relacionades

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Comparteix
Notícies destacades
Publicitat
Enquesta
Publicitat
Publicitat
Publicitat

SUBSCRIU-T'HI

De la redacció al teu dispositiu