El Comú d’Ordino ha posat en marxa eAgora, una nova aplicació mòbil que pren el relleu de la ja desfasada Ordinoésviu, amb l’objectiu de millorar la comunicació directa amb la ciutadania i ampliar els serveis digitals oferts. “Hem volgut fer un pas endavant i oferir una eina més actualitzada, dinàmica, àgil i amb moltes més funcionalitats”, ha explicat la consellera de Comunicació i Sistemes d’Informació, Participació Ciutadana i Associacionisme, Meritxell Rabadà.
Segons ha detallat, la plataforma anterior presentava limitacions estructurals importants: no permetia rebre incidències, les actualitzacions fallaven i els nous usuaris no podien registrar-se correctament. Amb aquest escenari, eAgora busca consolidar una comunicació més fluida i efectiva entre el comú i els usuaris. Fins ara, prop de 200 persones ja s’han donat d’alta a la nova aplicació, tot i que la xifra encara és lluny dels més de 3.000 usuaris que va arribar a tenir Ordinoésviu. De moment, tres entitats locals ja s’han adherit a la plataforma: l’Associació de Cultura Popular d’Ordino, l’Esbart Valls del Nord i el Club de Karate Xavi Herver
Tot i estar personalitzada amb el perfil del Comú d’Ordino, eAgora és una plataforma desenvolupada per un programador espanyol que també incorpora informació d’altres regions i països. “És una aplicació no només pensada per als veïns de la parròquia, sinó també per als habitants del país i els turistes”, ha destacat la tècnica de Comunicació i Participació Ciutadana, Ester Pons.
Disponible per a dispositius Android i iOS, l’aplicació ofereix un disseny més intuïtiu i una navegació visual millorada. Per accedir-hi, només cal proporcionar un nom i un correu electrònic. Posteriorment, l’usuari pot seleccionar el perfil del Comú d’Ordino com a preferit i activar notificacions segmentades mitjançant el sistema de subàgores.
Una de les funcionalitats destacades és l’agenda d’activitats de la parròquia, una opció inexistent a l’antiga aplicació. També s’hi pot comunicar incidències o suggeriments, rebre alertes urgents —com ara talls de carretera— i accedir a informació d’interès a través d’un apartat de preguntes freqüents, gestionat directament pel comú. Altres serveis inclouen un espai d’objectes perduts, on els usuaris poden publicar avisos sobre béns trobats o desapareguts, i una secció ‘descobreix’, pensada per explorar continguts o entitats no encara marcades com a favorites.