El 10è Ral·li Comunitat de Madrid, Campionat d’Espanya de Ral·lis d’asfalt (CERA), va ser l’escollit per l’equip Suzuki Motorsport per a donar per finalitzat el periple del Swift R+ (N5) com a vehicle de competició del seu pilots oficials en el món dels ral·lis. I ho van fer acabant el Ral·li CM-Race en la segona posició la categoria N5, una categoria en la qual ja eren campions d’Espanya 2019, i situant-se en el top10 d’una classificació absoluta amb majoria de mecàniques R5. Uns resultats satisfactoris que podrien haver estat millors perquè la recta final de la prova del RACE va estar marcada per un problema en la caixa de velocitats. Aquest imprevist els va allunyar de la lluita del qual hagués estat el seu sisè triomf del curs.
La primera etapa es va disputar divendres i Joan Vinyes i Jordi Mercader van començar amb força la primera secció i en el primer pas per la Puebla, van superar per 11 segons els seus rivals directes, Compaire-Carrasco. A El Berrueco van ser Compaire-Carrasco els més ràpids i es van acostar a tan sols tres segons de la parella de l’equip Suzuki Motorsport, una vegada superades les dues especials inicials.
En la segona secció van seguir fidels al seu millor ritme i van aconseguir superar les tres especials entre els més ràpids. Aquesta estratègia els va portar a finalitzar al capdavant de la classificació dels N5, els seus rivals directes continuaven sent Compaire-Carrasco, però distanciats a gairebé un minut. En la classificació absoluta se situaven en una meritòria sisena plaça.
La segona etapa es presentava tranquil·la per a l’equip Suzuki Motrosport, l’avantatge amb els seus perseguidors era important i semblava que, sense la necessitat de prendre riscos, el primer lloc estava assegurat.
Però en la quarta volta del primer pas pel Jarama, en sentit invers a l’habitual, el canvi de velocitats del Swift del tàndem Vinyes-Mercader va dir prou i va quedar bloquejat amb la primera velocitat posada. Van poder acabar l’especial perdent dos minuts, i la situació de privilegi que tenien des de l’inici de la prova. Però, després d’una reparació exprés a càrrec dels tècnics d’ARVidal, van poder continuar en competició però, recuperar el temps perdut va resultar impossible. El triomf en la categoria N5, es va quedar a només 14 segons.
Swift R4lly S
Una vegada finalitzada la competició, Vinyes va començar a familiaritzar-se amb la mecànica que pilotarà la pròxima temporada. De moment les primeres impressions són molt positives, l’opinió generalitzada era: «Estem molt il·lusionats amb el nou projecte i amb ganes començar a treballar en la posada a punt del Swift R4lly S».