Gol Solidari és una iniciativa que va néixer l’any passat de les mans dels jugadors de futbol Ilde Lima i Juli Sánchez. L’objectiu del projecte és vendre material esportiu i dedicar els fons obtinguts a organitzacions del país. Enguany els beneficis es destinen a Assandca (Associació Andorrana contra el Càncer) i Autea (Associació d’Afectats per l’Autisme d’Andorra). Juli Sánchez va explicar que han decidit «iniciar aquest projecte solidari als equips on juguem nosaltres que són l’Inter Escaldes [Lima] i el Vallbanc Santa Coloma».
Arran de la col·laboració, els dos equips van presentar ahir el nou segon equipament on hi ha marcat el logo de Gol Solidari i el de les dues associacions. La primera vegada que lluiran la nova samarreta serà diumenge, quan s’enfronten els dos equips, i la mantindran fins al final de la temporada, quan la subhastaran. A més, Sánchez va afirmar que «properament se sumarà la UE Santa Coloma. S’està acabant de mirar però possiblement portaran els logos al primer equipament durant tot l’any». «Si s’hi volen sumar més equips, nosaltres estarem encantats que s’hi afegeixi tot el futbol i l’esport andorrà per ajudar a qui ho necessita», va destacar. Així mateix, Genís Soldevila, davanter de l’equip escaldenc, va remarcar que «tant de bo altres clubs s’uneixin a la causa».
Pel que fa a la plataforma de venda, Lima va explicar que estan «treballant amb la web perquè hi ha problemes de pagament amb PayPal a Andorra i tenim material que no s’ha pogut subhastar per això. Volem que funcioni com una botiga online». Tot i això, va valorar que «hi ha molts esportistes que ens estan donant un cop de mà i estan molt contents de col·laborar: ho comparteixen a les xarxes i busquen més atletes que s’hi sumin. La iniciativa està anant prou bé i esperem que duri perquè, el material esportiu canvia cada temporada i hi ha molts seguidors i aficionats que volen tenir-lo.
D’altra banda, les dues associacions es van mostrar molt agraïdes. Inés Martí, presidenta d’Autea, va subratllar que, en aquest cas, «el més important no és recaptar fons sinó crear xarxa i conscienciar. Accions com aquestes aconsegueixen posar en el focus les associacions que tenim poca visibilitat i mitjans». «A través de l’esport i d’iniciatives com aquestes el ressò és enorme perquè el futbol és un esport que té moltíssims seguidors i que crea molta afició», va afegir.
En la mateixa línia, Josep Saravia, president d’Assandca, va assenyalar que és un projecte que es desmarca del que és habitual perquè normalment no reben visibilitat per part del món de l’esport i aquest els permet donar-se a conèixer a un públic més ampli. De moment, la iniciativa ha aconseguit recaptar entre 6.000 i 7.000 euros que es repartiran entre les dues entitats a parts iguals.