La Universitat d’Andorra (UdA) va acollir ahir la lectura de la tesi doctoral Gamification in learning English as a second language: A methodological framework to improve psychobehavioural factors and speaking fluency, defensada per Nadia Azzouz Boudadi i dirigida per Mar Gutiérrez-Colón. L’objectiu de la recerca ha estat proporcionar un marc exhaustiu sobre l’ús de la gamificació en l’àmbit de l’aprenentatge de segones llengües assistit per ordinador. La tesi explora els efectes d’aquesta tècnica sobre els factors psico-conductuals, i conclou, entre d’altres, que els estudiants que segueixen un curs d’anglès gamificat tenen més motivació acadèmica i més ansietat en l’aprenentatge de segones llengües. Nadia Azzouz és diplomada en Educació infantil i Magisteri de llengües estrangeres, llicenciada en Traducció i interpretació i professora d’Educació a la UdA. El tribunal ha estat format per Neus Lorenzo (Universitat d’Andorra), Anca Daniela Frumuselu (Universitat de Lleida), Nagore Ipiña (Mondragon Unibertsitatea), Guzman Mancho (Universitat de Lleida) i María Luisa Sierra (Universidad San Jorge). Amb aquesta ja són 16 les persones doctorades per l’UdA en marxa.