Search
Close this search box.

Cotxes antics, neu i nit

  • L’ACA es treu de sota la mànega una altra prova que promet ser un èxit H Recupera l’esperit del motor de fa 50 anys

IVÁN MOURE
ESCALDES-ENGORDANY

Periodic
Vehicles antics en una competició disputada al Circuit del Pas de la Casa, on es faran tres especials del Winter Foto: fap

L’Automòbil Club d’Andorra (ACA) continua guanyant-se tot el prestigi i respecte que va perdre quan Ramon Roca era el president i ahir va fer públic un nou projecte, engrescador per tots els ingredients que barreja, del tot identificatiu amb la manera de concebre el món del motor a Andorra i, com és habitual, d’un format tan únic com novedés.

Es tracta de l’Andorra Winter Ral·li, un projecte esportiu antic que es recupera amb un format d’autèntic ral·li sobre neu, nocturn, obert a vehicles clàssics i dissenyat a través d’un itinerari tancat al trànsit, compacte i assequible, en el qual prevalgui la veritable conducció però amb la màxima comoditat tant abans com durant i després de la prova. Un concepte que vol recuperar l’esperit d’aventura d’abans, adaptant-lo a les necessitats actuals i que complementa la competició estrella de la temporada: les GSeries BPA.

Aquest nou producte es podrà assaborir la tarda del dissabte 20 de desembre, fins la mitjanit. set seran els trams cronometrats, tres dels quals amb superfície de neu garantida al Circuit d’Andorra-Pas de la Casa, la qual cosa garanteix el contacte dels equips amb el blanc per molt benignes que siguin les condicions climatològiques.

Els altres trams a disputar són de carretera, revolts i més, menys o cap capa de neu en funció de com estigui de capriciós el cel. Els trams a disputar seràn Ordino i Canillo, que se situen en el conegut Coll d’Ordino, port pel qual discorren les dues especials (és el mateix tram en tots dos sentits), que es tancarà al trànsit l’1 de desembre amb la intenció de preservar-lo en tant que sigui possible en òptimes condicions hivernals per a la disputa del ral·li.

60 EQUIPS DE LÍMIT

L’organització ha limitat les inscripcions a 60 equips, donades les particularitats de la prova i a la voluntat d’oferir als participants un ral·li de màxima qualitat. Estan admesos vehicles fins a 1981 (categoria 1) i de 1982 a 1990 (categoria 2). Les classificacions es diferenciaran segons la categoria i el tipus de tracció, ja sigui davantera, posterior o total.

Una de les peculiaritats és que els pilots podran escollir la seva mitjana de velocitat en cada tram. Fidel a l’estil organitzatiu de l’ACA ja adoptat en el Ral·li d’Andorra d’estiu, els trams de regularitat es disputaran en carretera tancada al trànsit, amb mitjanes a lliure elecció dels pilots, que podran escollir entre 10 mitjanes diferents al llarg de la competició. Aquest punt és molt important, ja que la mitjana es podrà canviar en cada especial si així es desitja, amb la finalitat que pilot i cotxe es puguin adaptar a les dificultats de la carretera amb comoditat i seguretat. Serà, sens dubte, el millor test a la prova referència, el Mont-Carlo Històric, que es farà a mitjans de gener.

Sigui com sigui, Andorra ha deixat ben palès al llarg de la seva història que les seves carreteres han estat el marc de proves d’enorme prestigi internacional. Per exemple, l’actual Rallye-RACC del Mundial va tenir en els seus inicis (1957) al Principat, com el lloc de final d’etapa i fins i tot en una edició va finalitzar a Andorra la Vella. L’especial del Port d’Envalira, denominada aquells anys Fra Miquel, era un altre dur desafiament abans que els cotxes entressin a França pel Pas de la Casa, o quan ho feien cap al país andorrà per aquest enclavament fronterer. També en el seu moment el Rallye Barcelona-Andorra (1965) i posteriorment el Vendrell-Andorra (1970) van ser la cúspide en ral.lis d’itinerari lineal.

Avui en dia es conserva una prova de l’Andros però el més important és que l’ACA va generant per sí sola un calendari de gran atractiu, tant per al país com per a la gent de fora, que supera la participació total en més d’un 50%. El ral·li d’Andorra d’estiu fa dos anys que arriba al ple d’inscripcions amb un parell de mesos d’antel·lació. El Winter té tota la pinta d’acabar tenint la mateixa repercussió. Faltava una carrera d’hivern centrat en cotxes antics. És sinònim d’èxit.

Per a més informació consulti l’edició en paper.

Comparteix
Notícies relacionades
Comparteix
ACB

Bàsquet Girona

85

MoraBanc Andorra

98

MoraBanc Andorra

89

Unicaja de Màlaga

106

MoraBanc Andorra

71

UCAM Múrcia

83

Primera RFEF

Gimnástica Segoviana

3

FC Andorra

2

FC Andorra

1

Unionistas

1

Nàstic

1

FC Andorra

1

Lliga Multisegur

Ranger's FC

0

FC Pas de la Casa

1

Atlètic Club Escaldes

6

Penya Encarnada

1

UE Santa Coloma

4

Nóbrega Constructora CF Esperança

0

Inter Club Escaldes

3

FC Ordino

0

The Boss FS la Massana

0

FC Santa Coloma

4

Notícies relacionades
Publicitat
Entrevistes esportives
Taekwondista
Nedador
Jugador de la selecció de futbol sala
Publicitat
Publicitat

SUBSCRIU-T'HI

De la redacció al teu dispositiu