Encara no és oficial, però més val prevenir que curar. Davant dels rumors que situarien a les proximitats de Llumeneres el futur heliport nacional i després que el titular de transports, Jordi Alcobé, hagi estat vist a la zona, una trentena de famílies ja s’han mobilitzat per oposar-se a la construcció. A jutjar per les veus de dissentiment sorgides arrel dels rumors que situarien en un espai privat de Sant Julià de Lòria la infraestructura aeroportuària, aquesta xifra inicial d’adscrits a la plataforma de protesta creixerà de manera considerable molt presumiblement els propers dies.
L’oferiment, per part d’un particular, d’un terreny a l’alçada de Llumeneres amb la finalitat que el Govern l’analitzi i n’examini la idoneïtat per a instal·lar-hi una construcció que ja ha estat obertament rebutjada i ha aixecat polèmica tant a la capital com a Escaldes-Engordany, també ha despertat la negativa dels ciutadans de Sant Julià. Fonts properes a la nova agrupació antiheliport van voler destacar «la preocupació» que regna entre els habitants contigus a la parcel·la, així com també van emfasitzar en la proximitat d’aquesta a «una zona residencial» per justificar el prematur naixement de la plataforma.
Alcobé examina l’espai/ Les repetides visites per part del titular governamental competent del sector de la mobilitat a la zona han estat el punt focal del recel que, juntament amb les informacions difoses els darrers dies han propiciat la iniciativa ciutadana. Diversos integrants de la plataforma social situarien el ministre d’Administració Pública, Transports i Telecomunicacions, Jordi Alcobé, als espais privats que s’han posat a disposició de l’administració central per a construir-hi una instal·lació ja rebutjada per les poblacions centrals i amb la finalitat de realitzar-ne el que s’estima que són les primeres valoracions.
Silenci administratiu/ «Des del comú se’ns diu que no saben res» perquè és competència de l’Executiu «i des del Govern es fan els bojos i ens ho neguen tot» malgrat que més d’un treballador públic hauria certificat que s’està estudiant una propietat privada de la parròquia laurediana, van lamentar les fonts properes a l’entitat ciutadana. De fet, i segons apunten les mateixes informacions, semblaria que les primeres anàlisis s’enfoquen cap a un resultat favorable per a la construcció.
La plataforma es troba ara per ara en fase de constitució; de fet, encara no ha estat batejada. No obstant, persones implicades a la mobilització veïnal nascuda amb la ferma finalitat d’impossibilitar «la construcció de l’heliport, ja sigui nacional o privat», asseguren que la iniciativa quedarà formalment instituïda en el transcurs de la propera setmana, «en deu dies a molt estirar», per tal de poder desenvolupar les actuacions que siguin necessàries amb l’objectiu d’evitar la per ara hipotètica ubicació de l’heliport als terrenys lauredians de Llumeneres.
La voluntat, segons van apuntar veus afectades, és impedir que la infraestructura se situï en aquesta parcel·la de caràcter privat que un veí de la parròquia hauria facilitat al Govern.
A més de conferir d’oficialitat a la nova plataforma laurediana antiheliport, els propers dies també s’espera que gent de les viles properes al terreny en qüestió, així com del nucli de la parròquia, s’adhereixin a la iniciativa.
El desenvolupament d’aquesta agrupació es planteja com un nou obstacle per al Govern, que veu com una altra parròquia se suma a l’oposició de la construcció de l’heliport nacional als seus terrenys. Malgrat que el cap de Govern, Antoni Martí, va assegurar durant el període electoral que no es faria l’obra en cas que el comú i ciutadans hi fossin contraris, més recentment va voler recordar que la instal·lació s’ha de perfilar en un futur no molt llunyà malgrat el rebuig. Un rebuig que sembla expandit arreu del país.