Search
Close this search box.

Llovera pensa en competir al Campionat del Món de rallycross

És una disciplina que no ha provat mai que li serviria per preparar el Dakar si aconsegueix tancar el projecte

Amb el record recent d’haver acabat per segona ocasió el Ral·li Dakar, Albert Llovera ja pensa en nous projectes. Tornar a Sud-amèrica està en el seu plantejament, però també n’hi ha d’altres. I de provar coses noves, sempre amb un volant a les mans, també. Prendre part al Campionat del Món de rallycross està en el seu punt de mira. Però abans de confirmar qualsevol calendari, tocarà mantenir un nombre força important de converses, així com sumar incomptables quilòmetres per fer reunions. Una situació que ja coneix, amb la que es troba cada any per batallar per conduir un vehicle.
 
Pel cap de Llovera passen diversos projectes. Un, el més clar, és de repetir per tercer any consecutiu el Dakar. «Si es pot anar, encantat de la vida. Mentre l’aparell sigui bo m’és igual. Si no es pot anar no passa res», admet Llovera. Amb Bonder Dakar Project, l’equip txec amb el que va participar amb un camió a la darrera edició, ja ha iniciat converses, que encara es troben en una primera fase. Les intencions d’uns i altres són positives, però «tant ells i jo ho hem d’estudiar». L’experiència va ser més que bona, i l’ambient amb els centreeuropeus també: «És un equip genial». En els pròxims dies el pilot andorrà acabarà de tancar l’estudi de la repercussió mediàtica que ha obtingut, que es troba per sobre els 800.000 euros.
 
Agafar aire i disfrutar / Es vol prendre les coses una mica més tranquil·les aquest any. No té pressa per tancar cap programa. «Necessito molt divertir-me. Al final no disfruto de les coses que aconsegueixo. Sempre vaig reempalmant. No és normal el que faig». Valora l’opció de competir al Mundial de rallycross, una disciplina en la que mai ha competit i que l’atrau per les seves característiques. «A vegades obrir coses noves també és maco», assenyala. A Altres possibilitats, en aquesta ocasió, les deixa en un segon terme: «Hi ha coses del Mundial de Bajas, però tampoc no m’acaba d’atreure». El que no li diria que no és en un altre raid, el Ral·li de la Ruta de la Seda, que es disputa entre del 8 al 24 de juliol entre Moscou i Pequin i que cada cop està agafant més volada.
 
Suport del comú / En una sala de plens del comú d’Andorra la Vella plena de gom a gom, Llovera va rebre un reconeixement per part de la corporació de la capital per la seva participació al Dakar, i sobretot, per haver-lo completat per segon any consecutiu. Si el 2015 ho aconseguia amb un buggy, aquest any ho feia amb un camió, un vehicle que mai havia conduit prèviament. Rebre el suport dels representants de la ciutadania «és un dels reconeixements que més il·lusió em fa», assegura Llovera, que al llarg de la seva carrera esportiva n’ha rebut un bon grapat de tot tipus d’institucions.  
 
La cònsol major, Conxita Marsol, va assenyalar que l’esforç que realitza el pilot sempre els fa estar «molt orgullosos» per tot el que fa, sobretot tenint en compte que és «una persona que ha superat moltes adversitats». Té un caràcter que el fa «lluitar i crear il·lusió». El que va assolir un any més a Sud-amèrica el fa ser «el veritable guanyador d’aquest Dakar». Des del Comú no només li donen el suport institucional i el des seus conciutadans, sinó també econòmic. Si repeteix el 2017 al Dakar, la corporació també aportarà una quantitat econòmica per a que pugui completar el pressupost. Aquesta proposta és benvinguda per Llovera: «S’agraeixen moltíssim encara que les aportacions siguin petites».
 
Màxima intensitat en cada cursa
El rallycross és una disciplina que es disputa en circuits i que combina la terra amb l’asfalt en cada carrera. Compta amb diferents categories, amb vehicles basats en models de turismes. El calendari del Campionat del Món d’aquest any consta de dotze proves: Portugal (15 d’abril), Alemanya (6 de maig), Bèlgica (13 de maig), Gran Bretanya (27 de maig), Noruega (10 de juny), Suècia (1 de juliol), Canadà (5 d’agost), França (2 de setembre), Espanya (16 de setembre), Letònia (30 de setembre), Alemanya (14 d’octubre) i Argentina (25 de novembre). En cada prova es disputen unes mànegues d’entrenaments, les semifinals i la final, amb varis vehicles sempre sobre el traçat. Les curses tenen màxima intensitat en tot moment, perquè es donen diverses voltes a un circuit curt i els cotxes acostumen a anar força enganxats els uns al altres, pel que no és estrany veure topades. El circuit compta amb canvis de rasant. A cada mànega els pilots han de fer una volta comodí, el que vol dir que han de passar en una ocasió per un camí diferent en un dels trams, que pot ser més llarg o bé una drecera.
Comparteix
Notícies relacionades
Comparteix
ACB

Bàsquet Girona

85

MoraBanc Andorra

98

MoraBanc Andorra

89

Unicaja de Màlaga

106

MoraBanc Andorra

71

UCAM Múrcia

83

Primera RFEF

Gimnástica Segoviana

3

FC Andorra

2

FC Andorra

1

Unionistas

1

Nàstic

1

FC Andorra

1

Lliga Multisegur

FC Pas de la Casa

1

UE Santa Coloma

2

Penya Encarnada

0

Ranger's FC

0

Inter Club Escaldes

0

Atlètic Club Escaldes

0

FC Ordino

0

FC Santa Coloma

1

The Boss FS la Massana

5

Nóbrega Constructora CF Esperança

0

Notícies relacionades
Publicitat
Entrevistes esportives
Nedador
Jugador de la selecció de futbol sala
Pilot de motociclisme
Publicitat
Publicitat
Publicitat

SUBSCRIU-T'HI

De la redacció al teu dispositiu