L’augment de ciclistes dels últims anys a les carreteres andorranes, va dur al Ministeri d’Ordenament Territorial a crear la campanya Andorra territori ciclista que, després de sis mesos, ha complert el seu objectiu: conscienciar a ciclistes i conductors d’una bona convivència a la carretera i millorar-ne la seguretat. Malgrat el balanç positiu, el ministre Jordi Torres, va lamentar la mort d’un ciclista al coll d’Ordino aquest estiu i va remarcar la importància d’arribar a aconseguir «zero» víctimes. Segons dades del Govern, actualment hi ha prop d’uns 3.500 practicants habituals, el que suposa el 5% de la població, que se sumen als visitants aficionats al ciclisme que arriben al país atrets pels esdeveniments mundials de primer nivell, com la Copa del Món de BTT o La Vuelta. Per tot plegat, durant les 25 setmanes que va durar la campanya, es van emetre 100 missatges als panells d’informació del trànsit de mobilitat i 150 missatges a través de les xarxes socials, a més de les 74.000 visualitzacions del vídeo promocional. Torres va avançar aquest matí que el carril bici de la carretera de l’Obac aviat estarà disponible i durant el 2019 se seguiran pintant de color verd carrils segregats per indicar que s’està en «un territori amb molts ciclistes».
El president de la Federació Andorrana de Ciclisme, Gerard Riart, va suggerir a Torres que des del ministeri es faci més incidència en què els ciclistes tinguin la llicència escaient i vagin sempre documentats durant les seves sortides, per facilitar la identificació en cas d’accident.
Més campanyes
De cara a l’any vinent, es reprendrà la campanya amb un to «més dinàmic» i combinat amb l’aposta pel cicloturisme, cada vegada en més auge al país. Abans, però, i tal com va recordar el cap de Mobilitat, Jaume Bonell, tenint en compte «l’hivern rigorós» que ve, en les pròximes setmanes es posarà en marxa una campanya perquè els conductors vagin correctament equipats per garantir una fluïdesa de trànsit els dies que hi hagi més neu.