Search
Close this search box.
Anna Casanova

Una Fira d’«èxit»

Aproximadament 70.000 visitants han passat per l’embelat del parc Central durant els tres dies

La 43a edició de la Fira d’Andorra la Vella va cloure ahir  amb «un èxit» rotund, va valorar la cònsol major de la parròquia, Conxita Marsol. Durant els tres dies, l’exposició ha acollit 170 estands d’empreses i associacions, encabides en 10.000 metres quadrats. Alhora, la fira també ha comptat amb tallers, activitats i danses a la zona exterior, i amb el tradicional mercat artesanal a la zona del passeig del riu, on productors locals i d’altres països han venut menjar i accessoris. Així doncs, aproximadament 70.000 persones han pogut apropar-se al parc Central fins ahir a la tarda. «No els hem contat un per un, però es veu, fins i tot per les parades artesanals també hi ha hagut molta gent. En general, molt de moviment», va remarcar Marsol. 

Una de les novetats d’aquesta edició és l’aposta per la innovació, el món digital i les ciutats intel·ligents. Per tant, més d’una vintena d’empreses vinculades amb aquest àmbit han exposat a la fira. En aquest sentit, la cònsol major va explicar que «almenys a l’estand del comú, unes 5.000 persones han vist la immersió d’aquesta Andorra la vella de somni», una experiència de realitat virtual amb ulleres 3D que tothom podia provar tot just a l’entrada. Paral·lelament, Marsol va indicar que «les empreses del sector més tecnològic, ara amb el problema de la crisi energètica, han tingut moltes consultes», principalment relacionades amb l’energia solar.

Un 50% de l’espai es dedica a l’automòbil, que com cada any és una part molt important de l’esdeveniment, i tot i que «moltes operacions no les tanques aquí, al cap de 15 dies de la fira, es nota com apareix tothom», va asserir la cònsol major de la capital.
Pel que fa a la zona exterior, aquesta és una iniciativa que es va començar a potenciar amb la pandèmia, amb l’objectiu de promoure activitats per entretenir a infants i a adults. Enguany s’ha mantingut i s’ha ampliat, amb propostes com classes de fitness o amb danses de diferents cultures. En aquesta línia, Marsol va apuntar que «és veritat que la pluja d’ahir no va ajudar, però el dissabte va funcionar perfectament». Sobre les parades artesanals, va indicar que «també han funcionat molt bé, estem molt contents i pensem que és un model que ara per ara només té un parell d’anys de vida».

Un dels estands que ha tingut més afluència ha estat el de Grandvalira Resorts. «Sobretot s’ha demanat molta informació, i el forfet escolar també s’ha pogut recollir aquí», va informar la cònsol.

Marsol va concloure en què «la fira s’està convertint amb el que era però millorant cada vegada», tot insistint en la necessitat del multifuncional per evitar les despeses de la carpa i per poder mantenir el pàrquing obert. «Jo crec que per un país com el nostre és fonamental tenir-lo aviat, coincidim amb el Govern plenament que és necessari i si no s’ha fet ha estat per aquests dos anys de pandèmia que han limitat moltes coses». Al mateix temps, va explicar que aquest nou espai podria començar a construir-se abans dels Jocs dels Petits Estats perquè «una part no afectaria», alhora expressant que «s’hauria de veure el projecte». Amb tot, la Fira repetirà, com a mínim, emplaçament l’any vinent. 

 

Grandvalira tanca l’exposició amb bones perspectives

Grandvalira tanca l’estand a la Fira amb bones perspectives per a l’hivern. Així ho va exposar ahir el domini esquiable, que ha rebut un any més centenars de clients que han mostrat interès en el nou forfet únic, l’Andorra Pass, així com en el Nord Pass. Alhora, el ritme de vendes en línia dels forfets de temporada ha estat rècord, per sobre de l’assolit cap any per aquestes dates, i durant el cap de setmana s’han consolidat les bones xifres, la qual cosa genera optimisme. Es preveu que la temporada comenci el pròxim 2 de desembre.

Comparteix
Notícies relacionades
Comparteix
Notícies destacades
Publicitat
Enquesta
Publicitat
Publicitat

SUBSCRIU-T'HI

De la redacció al teu dispositiu