El Periòdic d'Andorra
Digitalització administrativa

Tots els tràmits d’empresa vinculats a vehicles s’hauran de fer obligatoriament a través de la seu electrònica el 2026

Des de l'executiu destaquen que aquest és el pas per continuar desplegant una administració més digital i disponible els set dies de la setmana

El Govern continua avançant en el desplegament del pla de digitalització dels tràmits perquè estiguin disponibles de forma telemàtica a través de la seu electrònica i així poder fer més àgil i fàcil la tramitació per a tota la ciutadania, especialment per al sector empresarial que, tal com marca la normativa, té l’obligació de comunicar-se amb l’administració de forma digital. És en aquest marc que aquest divendres l’Executiu ha mantingut una reunió telemàtica amb el sector automobilístic, a través de la Cambra de Comerç, Indústria i Serveis d’Andorra, per informar- los del desplegament del pla i explicar-los que tots els tràmits vinculats a vehicles ja estan disponibles en línia.

En el marc del desplegament de la digitalització dels tràmits i de la trobada telemàtica, el Govern també ha informat el sector que a principis del 2026 tots els tràmits d’empresa vinculats a vehicles s’hauran de fer de forma obligatòria a través de la seu electrònica, tal com marca la normativa. 

El Govern informa que tots els tràmits vinculats a vehicles ja estan disponibles en línia

Tal com informen des de l’Executiu aquest és el pas natural per continuar desplegant una administració més oberta, digital i disponibles les 24 hores del dia els set dies de la setmana. Així, la trobada ha permès també esclarir dubtes i brindar l’acompanyament necessari al sector perquè es puguin adaptar a aquest canvi.

Així, la trobada ha permès detallar-los com està dissenyada la plataforma per fer els tràmits en línia i constatar que totes aquelles gestions que fins ara es fan presencialment ja estan disponibles digitalment. Els tràmits vinculats a vehicles representen un gran volum del total de tramitacions vinculades a empresa que es realitzen actualment a l’edifici de Prat de Rull –que cal recordar que des del setembre d’enguany és l’espai destinat a atendre la tramitació presencial de les empreses i que ofereix acompanyament en la digitalització.

Comparteix
Notícies relacionades

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Comparteix
Notícies destacades
Publicitat
Enquesta
Publicitat
Publicitat
Publicitat

SUBSCRIU-T'HI

De la redacció al teu dispositiu