- El director de l’Associació de Consumidors i Usuaris considera que el Govern no dona prioritat a aquest ens
- Alerta que “quedaria molt lleig que en aquest país no hi hagués un organisme defensor dels consumidors”
EL PERIÒDIC
ANDORRA LA VELLA
- El director de l’ACU, Joan Antoni Sarmiento. Foto: ANA
L’ACU demana ser declarada una entitat d’interès públic. Les demandes de l’entitat però, no es limiten al finançament. Sarmiento ha remarcat que si el Govern considera necessari protegir els consumidors ha de crear un departament de Consum, i si prefereix que se n’encarregui una entitat externa ha de donar les eines per fer-ho. Per exemple, cal una Llei de protecció al consumidor “com déu mana”, perquè l’actual, de l’any 85, és “obsoleta i inaplicable”. Això comporta que “molta gent que arriba a l’ACU té més raó que un sant i l’única via que té per poder reclamar és anar a la Batllia i no tothom té possibilitats d’anar-hi”.
Així mateix, Sarmiento ha recordat que en aquest país no són obligatòries les fulles de reclamació. I sobre les de turisme, que sí que són obligatòries, Sarmiento ha dit que, “personalment”, té “seriosos dubtes que hi hagi un seguiment per part de l’Administració”.