Han passat més de dos anys des que el ministre d’Ordenament Territorial, Jordi Torres, adjudiqués els treballs de redacció del pla de Mobilitat de la vall central, un text amb l’objectiu d’optimitzar el trànsit a les parròquies centrals i que busca millorar la qualitat de vida de la ciutadania. Tot i estar llest des d’abans de les passades eleccions comunals, serà durant els primers mesos del 2020 que les cònsols d’ambdues parròquies podran conèixer les conclusions. Entre elles, modificar el carrer Prat de la Creu perquè sigui de sentit únic o instaurar una xarxa de carrils bici segregats des de Santa Coloma fins a Escaldes. Així, la ciutat prendria «una morfologia totalment diferent de la mobilitat que tenim avui en dia», va explicar el director de Mobilitat, Jaume Bonell.
«Pot ser una oportunitat per utilitzar la bicicleta de manera quotidiana», va afirmar Bonell, donat que els carrils, en estar separats, donarien més seguretat a les persones que vulguin fer de la bicicleta o dels patinets elèctrics els seus elements per traslladar-se. «La mobilitat al centre urbà podria experimentar un canvi substancial», va apuntar, permetent «unes garanties que es traduirien en un major ús». Actualment la majoria són «espais per poder circular en bicicleta» que no podrien definir-se com a carril bici, tot pensant en aquelles persones que practiquen el ciclisme com a esport. Així mateix, la majoria estan situats en sentit nord, donat que «quan van en sentit descendent, arriben als 50 o 60 km/h i poden fer-ho entre el trànsit sense problema».
El pla de Mobilitat de la vall central preveu accions a curt, mitjà i llarg termini i, «si arribem a poder convèncer-les de la necessitat d’implantar-lo», les primeres accions poden veure la llum aviat.