Search
Close this search box.
El Periòdic d'Andorra

El repartiment s’adapta al confinament

CityXerpa ofereix servei a domicili en alimentació, productes farmacèutics i de primera necessitat

Tot i les mesures de confinament que ha adoptat el Govern d’Andorra en consonancia amb el Ministeri de Salut per tal de prevenir la propagació del virus de Covid-19 que arrasa a nivell mundial, CityXerpa, aplicació mòbil que, entre d’altres coses, ofereix servei de repartiment de menjar a domicili a Sant Julià de Lòria, Andorra la Vella, Escaldes-Engordany, la Massana, Ordino i Encamp, manté l’activitat oberta amb el servei a domicili d’alimentació, compres de supermercat, productes farmaceutics i altres productes de primera necessitat. 

A banda d’això, la organització ha decidit assumir els costos d’enviament de les comandes de parafarmàcia, ha habilitat un cupó d’enviaments gratuïts per als professionals sanitaris que demanin alguna cosa des de l’Hospital Nostra Senyora de Meritxell i ha iniciat una campanya solidària de donacions juntament amb la Creu Roja Andorrana que té com a objectiu donar un cop de mà a les persones més vulnerables ajudant-les a fer front a les mesures d’aïllament i a totes les problemàtiques que puguin sorgir d’aquesta epidèmia.  

En aquest sentit, segons informa Bernat Altimir, director gerent de CityXerpa, la organització adapta els seus serveis a facilitar la situació deguda a la pandèmia que afecta els ciutadans del Principat. Apunten, així, que «des de CityXerpa estem pendents dia a dia de l’evolució del brot de coronavirus, de les intruccions del Govern i dels òrgans sanitaris pertinents. Creiem que és una responsabilitat com a societat el fet d’intentar aturar l’expansió d’aquesta situació i fer costat a tots els ciutadans en el seu confinament proporcionant facilitats a domicili». Apunta, també, que «tot l’equip CityXerpa està a disposició de la societat pel que faci falta.L’empresa ha decidit tirar endavant una sèrie d’accions per tal d’ajudar en aquests dies de confinament». 

Mesures higieniques

Per fer-ho, CityXerpa ha establert un protocol extrem de mesures d’higiene amb l’objectiu de minimitzar al màxim el contacte entre els repartidors i els clients que requereixen dels serveis que ofereixen. Així, les persones encarregades de repartir recullen les comandes i fan les compres de supermercat fent ús de guants de làtex, revisen que les bosses de comandes estiguin ben segellades, deixen les comandes a les portes o als replans de les cases dels clients, i mantenen una distància de dos metres sempre que han de mantenir presencialitat amb els mateixos. D’aquesta manera, asseguren que «s’evita el contacte entre els repartidors i els clients». 

A més a més, segons informen, els repartidors treballen de manera individual mitjançant l’aplicació per tal d’evitar el contacte entre ells. A banda d’això, asseguren que tots els establiments i restaurants que estan adherits al servei, han extremat les mesures d’higiene a totes les seves zones de treball. 
CityXerpa està en funcionament des de fa més de 3 anys, i ofereix serveis de missatgeria i compres al país. Actualment, segons informa la organització, el servei està «en ple creixement». Així, respon a més de 3.000 comandes mensuals de mitjana, que cobreixen les necessitats de més de 15 mil usuaris.

Campanya de donació per a persones que estan en situació de risc

CityXerpa amb la col·laboració de la Creu Roja Andorrana van posar en funcionament un apartat de l’aplicació mòbil de la primera organització per tal de recaptar fons de manera immediata i segura per a les persones que es troben en alt risc d’exclusió en el context de l’emergència sanitària que es viu al Principat. 

Les aportacions que es poden fer a la campanya van des d’1 euro fins als cinquanta i, segons asseguren els impulsors de la iniciativa, tots els diners recaptats seran íntegrament destinats a les persones més necessitades del país per ajudar-les a fer front, sobretot, a les mesures d’aïllament, però també a totes les problemàtiques que puguin sorgir arran d’aquesta epidèmia. 

El director gerent de CityXerpa, Bernat Altimir, va voler recordar que  «sumant esforços i col·laborant entre tots, podem superar aquesta situació». Per altra banda, la Creu Roja Andorrana ha engegat un servei per ajudar a les persones que ho necessitin a l’hora de fer la compra, anar a la farmàcia, etc. 

Les dues entitats van apuntar, també, que amb la finalitat d’evitar al màxim la propagació del virus, el que més convé és quedar-se a casa. La campanya es va engegar a través del conveni que actualment tenen vigent CityXerpa i la Creu Roja Andorrana, des del desembre del 2019.

Comparteix
Notícies relacionades
Comparteix
Notícies destacades
Publicitat
Enquesta
Publicitat
Publicitat
Publicitat

SUBSCRIU-T'HI

De la redacció al teu dispositiu