La presidenta de l’Associació de Comerciants de Carlemany i Travesseres, Sussagna Venable, i la de l’avinguda Meritxell, Sònia Yebra, van confirmar ahir que s’està treballant en un projecte comú entre els comerciants de Vivand, Meritxell i Fener Boulevard. La voluntat és crear un paraigua que agrupi les tres marques de manera individual alhora que les identifiqui com l’eix comercial central del país. Des de fa més d’un any les tres associacions treballen per arribar a un acord que unifiqui tots els botiguers de la zona, però la setmana passada, la cònsol major escaldenca, Trini Marín, va reconèixer que des del comú no estan disposats a renunciar a la marca Vivand. Andorra la Vella, per la seva banda, proposava crear una nova marca i unir esforços de manera puntual per dissenyar estratègies i accions conjuntes per promocionar-se en l’àmbit turístic. Finalment, segons van confirmar des d’ambdues associacions, s’està treballant per arribar a un acord que satisfaci les tres parts amb la condició que les marques segueixin sent independents. «No volem crear una única marca conjunta, sinó que cadascú vagi per la seva banda, però amb objectius comuns», va explicar Venable.
Malgrat que estava previst que el resultat final es presentés pel pont de la Puríssima, les presidentes van admetre que les negociacions encara no estan prou avançades. El que sí que és segur és que «a principis de desembre l’associació ja estarà constituïda i després els comuns hauran de gestionar l’entitat publicoprivada conjunta», va avançar Yebra. Tant ella com Venable esperen que el resultat estigui enllestit abans de Nadal, tot i que la cònsol major d’Andorra la Vella, Conxita Marsol, en declaracions a RTVA, va considerar que la inauguració es podria ajornar fins després de Festes, «perquè potser la remodelació de l’avinguda Carlemany no estarà del tot acabada».