PUBLICITAT

Escaldes-Engordany

La nova zona blava deixa sense poder aparcar als veïns de la Massana

Els abonaments han resultat insuficients per cobrir tota la demanda

Per El Periòdic

La zona blava, pràcticament buida.
La zona blava, pràcticament buida. | El Periòdic

El passat mes d’octubre, Gavsa, la societat gestora dels aparcaments de la Massana, va habilitar nous espais de zona blava a la parròquia amb la voluntat d’«agilitzar la rotació i facilitar l’aparcament als abonats». La realitat, però, és que la modificació no ha resultat gens satisfactòria per alguns veïns que han vist com els llocs on abans aparcaven de manera gratuïta han passat a ser de pagament, ja que les úniques alternatives que els ofereix l’empresa són els abonaments mensual, trimestrals o anuals, amb un cost de 39,67 euros, 102,27 euros i 333,35 euros, respectivament. La situació és encara més rocambolesca quan aquests afectats decideixen comprar una de les subscripcions i estan totes esgotades. «I la meva pregunta és: si no em puc permetre un pàrquing privat, o no n’hi ha a prop de casa o la feina, i he d’aparcar al carrer pagant obligatòriament, però no hi ha disponible cap opció d’abonament, què faig?», es pregunta un dels impulsors d’una «acció ciutadana» que pretén carregar contra el comú massanenc, per aquesta i altres qüestions. De fet, segons ha pogut saber aquest rotatiu, el nombre total d’abonaments és de 130, «una xifra completament insuficient» per cobrir tota la demanda actual de la parròquia. I afegeix: «Que no diguin que la solució, doncs, és pagar la zona blava, perquè, a banda que ens podem arruïnar, no podem estar tot el dia pendents de l’hora que se’ns caduca el tiquet i deixar de fer les nostres coses per sortir corrents a què no ens multin». En aquest sentit, també consideren que el preu de les sancions és abusiu i que, tenint en compte la crisi econòmica actual, «no és el moment d’afegir més pressió als ciutadans». Davant aquests fets, els afectats van demanar solucions a Gavsa, que els va derivar als responsables de l’aplicació mòbil, Paymeter, els quals van assegurar alhora que és Gavsa l’única que té autoritat per resoldre la situació. «La qüestió és que ningú ens diu com ho hem de fer, de manera que ens obliguen a incomplir la llei», lamenten. 

Una altra de les queixes és que algunes de les noves zones de pagament (diferents trams de l’avinguda del Ravell, l’avinguda del Través i l’avinguda de Sant Antoni) no corresponen al centre de la parròquia, «l’excusa que es fa servir per alliberar els aparcaments». Concretament, a l’avinguda del Ravell, s’engloba des del radar fins a la rotonda del complex esportiu, «una àrea en què només hi ha naus industrials». «A més, és el bell mig d’una carretera general», denuncien les mateixes fonts. Aquest cas és força visual, perquè pràcticament tot el carrer és buit, desmentint així la versió del comú i Gavsa que afirmen les dificultats per aparcar.

Finalment, cal recordar que en l’últim Consell de Comú es va donar llum verda a un suplement de crèdit per a la compra de càmeres i control d’accés a l’entrada de l’edifici Mikado, a la zona del Través, que compta amb un ampli local de titularitat comunal que s’habilitarà com a aparcament. El conseller Josep Maria Agell no va avançar quan estarà disponible, però sí que va informar que el material tindrà un cost de 3.690 euros. Tot i que la corporació va justificar l’acció apel·lant una vegada més a la manca d’aparcaments, els afectats consideren que «el problema no és que no hi hagi lloc, sinó que no volem pagar on no ho hem fet mai i, si ho hem de fer, que sigui a un preu just». «Per molt que la Massana creixi, no deixem de ser un poble. Ja en tenim prou amb el lloguer i l’energia, només ens faltava preocupar-nos per aparcar al carrer», van etzibar des del moviment.

Aquest rotatiu s’ha posat en contacte amb el Comú de la Massana, que s’ha desentès de qualsevol implicació amb la gestió, i amb Gavsa, però no ha obtingut resposta. 

PUBLICITAT
PUBLICITAT