PUBLICITAT

Escaldes-Engordany

La fi del pas covid, l’inici de la llibertat

El sector de la restauració celebra i es mostra positiu davant l’eliminació del certificat sanitari

Per Laia Bautista

Una de les encarregades de la Pizzeria Angelo d’Escaldes-Engordany comprova un certificat covid digital.
Una de les encarregades de la Pizzeria Angelo d’Escaldes-Engordany comprova un certificat covid digital. | L.L.

El passaport covid desapareix en la majoria d’establiments del Principat inclosos al sector de la restauració, segons va notificar el Govern dimecres en la roda de premsa del Consell de Ministres. Així doncs, ahir va ser el primer dia sense el certificat, un fet que diferents restaurants d’Escaldes-Engordany van descriure com un «gran alleujament» i un primer pas per recuperar la normalitat. Cal recordar, però, que els centres sociosanitaris, els centres de dia i els casals d’avis són llocs on encarà es mantindrà el certificat sanitari.

L’encarregat del restaurant Angelo, Ivan Alejo, qui va reiterar la «discriminació que ha provocat des d’un principi el certificat covid», va manifestar que ara que s’ha eliminat el passaport s’haurien d’aixecar «totes les mesures sanitàries per poder tornar a la normalitat», indicant que les proteccions s’haurien de mantenir envers els col·lectius més vulnerables. A banda d’això, va assegurar que la fi del pas covid ha retornat la «comoditat» per als treballadors del sector, un aspecte que la responsable del restaurant Viena, Luisa Tauil, també va manifestar, al·legant que «s’ha agilitzat la feina dels treballadors». Tauil també va voler posar en relleu que el certificat covid va provocar certes complicacions i enfrontaments amb els clients, fet pel qual va assenyalar que «demanar passaports sanitaris no és la nostra feina».

Al seu torn, l’encarregada del restaurant Tagliatella, Silvia Denis, va destacar que ahir van poder notar la diferència, perquè el servei va ser «molt més ràpid i més àgil» respecte quan hi havia el passaport covid. Denis va voler traslladar que l’ús obligatori del certificat per poder menjar als restaurants va provocar que el sector restringís l’entrada als clients que no el duien, un fet que va assegurar que va repercutir en la facturació dels locals. D’altra banda, l’encarregada va indicar que «encara hi ha gent que té por» i prefereix mantenir el distanciament entre altres comensals per «precaució». «Ens hem trobat més d’una vegada amb clients que ens demanen canviar de taula per estar el més lluny possible de les que ja estan ocupades», va explicar, i va indicar que la gent prefereix espais oberts o on no hi ha gaires aglomeracions.

Menys clients estangers

Després de més de dos anys de pandèmia, de restriccions sanitàries i de distanciament social, el sector de la restauració es mostra preocupat per una disminució important de la clientela estrangera per culpa de l’encariment dels carburants arran de l’esclat de la guerra a l’est d’Europa. 

«La covid ja ha quedat en segon pla, ara els turistes deixaran de venir per l’alarmant increment dels costos dels carburants», va manifestar Alejo. Una situació que també van traslladar els altres restaurants amb els quals va poder parlar EL PERIÒDIC. Per la seva banda, Denis va puntualitzar que «l’augment dels carburants perjudicarà i serà un inconvenient per al sector de la restauració, perquè això provocarà que els clients es repensin dues vegades abans de venir a menjar o de fer alguna compra en general»

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT