PUBLICITAT

Escaldes-Engordany

«Andorra es pot convertir en el punt de referència del luxe al Pirineu»

Entrevista a Kevin De Ribes, director de màrqueting d’Elite Excellence

Per Natàlia Mena

El director de màrqueting d'Elite Excellence, Kevin De Ribes.
El director de màrqueting d'Elite Excellence, Kevin De Ribes. | ELITE EXCELLENCE

En motiu de la presentació de producte, que té lloc avui dimarts a les 12.00 hores a l’edifici d’Andbank a la que es preveu que assisteixin les millors i més representatives empreses del país, EL PERIÒDIC ha tingut l’oportunitat de conversar amb Kevin de Ribes director de màrqueting d’Elite Excellence, que ens ha explicat perquè han escollit el Principat per implantar un model de negoci de luxe, com el que ell representa.

–Què és Elite Excellence?
–És una entitat inscrita i reconeguda pel Ministeri d’Interior del Govern d’Espanya i agrupa més de 100 marques seleccionades d’alta gamma i de luxe. Són empreses internacionals i nacionals, que operen en territori espanyol i que compleixen alts estàndards de qualitat i imatge referents en el seu sector. Per tant, els nostres socis són un conjunt de companyies, que comparteixen l’excel·lència, acuradament escollides en múltiples sectors del luxe com moda, cosmètica, mobiliari, decoració, lifestyle, turisme, gastronomia, immobiliària, motor, aerolínies, banca, entre molts d’altres. Una mostra d’alguns dels nostres socis són Valentino, Salvatore Ferragamo, Christian Dior, La Perla, Ermenegildo Zegna, Loro Piana, La Prairie, The Macallan, Balmain Hair Couture, entre molts altres.

–Quina finalitat té aquesta federació?
–La funció principal és establir un lobby en l’àmbit del luxe que comparteix els mateixos interessos. Crea vies de treball en una mateixa direcció i potenciar la imatge de les nostres marques, oferint un reconeixement institucional.

–Quins són els serveis i beneficis que ofereixen a les marques?
–Som la federació referent en la indústria del luxe, generem llaços d’unió amb institucions, defensem els interessos d’ aquest sector, també realitzem tasques de formació i treballem de la mà de les firmes per ajudar-los i donar suport per aconseguir els seus objectius.

–Per què Andorra?
–Considerem que el Principat té els suficients ingredients per convertir-se en el punt de referència d’aquest marc al Pirineu. És un país que ja compta amb molts agents del sector luxe i que amb coordinació i cooperació, pot arribar a ser un Mònaco entre muntanyes. Andorra encara és un estat per explorar, per a molts visitants i inversors. Potenciant la imatge de país i la seva excel·lència podrem aconseguir, que el seu atractiu sigui encara més gran.

–Compten amb associats o partners al Principat?
–Actualment estem començant a constituir el projecte amb els 10 primers socis fundadors, tant amb partners locals com és el cas d’Andbank, que des del primer moment hem d’agrair la seva predisposició i ganes, perquè aquest projecte sigui tot un èxit. També amb partners internacionals, que han apostat pel Principat. Tanmateix ens hem sentit acompanyats en tot moment pel Govern, a l’estendre la seva mà per facilitar-nos el camí i mostrar-nos la seva predisposició a que el país segueixi creixent i apostant per la qualitat i l’excel·lència.

–Quines empreses tenen com a objectiu en el mercat andorrà?
–El mercat andorrà actualment compta amb una àmplia oferta i la nostra prioritat és concentrar els principals agents d’hosteleria, bellesa i wellness, retail, immobiliària, lifestyle, oci esportiu, cultura, turisme i serveis.

–Quins requisits han de complir les companyies que vulguin forma part de la seva institució?
–Comptem amb un comitè d’admissió que avalua cada cas. El que tenim clar és que totes les empreses membre han de ser referents de qualitat, servei i excel·lència dins del seu sector. La nostra màxima prioritat és que tots els nostres socis se sentin orgullosos de formar part d’Elite Excellence i de totes les corporacions que en formen part.

–El luxe moltes vegades està mal vist o és entès com una ostentació d’aquells que tenen molts diners? Com treballen per canviar aquesta imatge?
–El luxe es un segment que dona feina a molts camps diversos. Des de la compra de la matèria prima, que cada cop és més sostenible i dona feina a petits artesans, personal de fàbriques, transportistes, personal de botiga, personal d’oficines, etc. No només això, el luxe és excel·lència, atreu un tipus de turisme que beneficia altres negocis i que cada cop més intentem que el públic general i institucions siguin conscients de tota la cadena de recursos humans que comporta aquest sector.

–Imagino que la pandèmia també ha influït en l’àmbit del luxe. Com s’ha vist afectada l’activitat de la seva entitat en aquest sentit?
–Arran de la Covid-19 el món es va convulsionar i totes les previsions econòmiques van quedar obsoletes. El futur de qualsevol negoci, passa per revisar i replantejar les estratègies i els models amb els quals s’ha estat operant fins ara. També és una oportunitat per aprendre a pensar de manera diferent i buscar noves solucions creatives. Moltes empreses s’han replantejat el que estaven fent i han posat els ulls en Elite Excellence, perquè volen fer les coses de forma diferent. D’altra banda, és un moment per comprendre, que junts som més forts i han entès la importància de les bones aliances, entre operadors del mateix àmbit.

–Quants diners a l’any mou el sector del luxe aproximadament?
–S’estima que entorn a 9.200 milions a Espanya i entorn a 419.000 milions a escala mundial. Encara que aquestes xifres no les hem actualitzat causa de la pandèmia, tenim clar que hi haurà també un increment, quan tota aquesta situació passi, com ha succeït en països com la Xina i també a causa del creixement de les vendes en línia.

–Quin és el vostre projecte de futur més immediat?
–Tenim molts projectes a curt termini tant a Espanya com a Andorra. Al Principat la veritat, és que estem molt il·lusionats amb propostes que veuran la llum molt aviat i que ens encantaria poder compartir amb vosaltres en breu. 

PUBLICITAT
PUBLICITAT