Escaldes-Engordany
Andorra Airlines vol que el Govern subvencioni els bitllets de residents
Abans del 15 de març s’enlairaran els primers avions cap a Madrid
L’aerolínia adquireix un segon avió per aquells que han de viatjar en dies i hores programades
Andorra Airlines vol proposar al Govern que subvencioni els bitllets dels residents «com ja fan algunes comunitats espanyoles», va assegurar Jorge Soriano, el seu màxim dirigent. D’acord amb la resposta de l’Executiu, de les possibles participacions d’associacions i dels propis costos de l’aerolínia es definirà el preu final del bitllet per als passatgers d’Andorra. A més, Soriano va manifestar que els preus seran competitius per tal que les agències de viatges tinguin més facilitat per a comercialitzar-los. En aquest sentit, el cost serà inferior al que suposa en l’actualitat realitzar un viatge des d’Andorra a una capital com seria Madrid, «agafant l’autobus fins a Lleida i després el tren o anar en cotxe fins a Barcelona i després un avió», explicava el dirigent d’Andorra Airlines. L’objectiu és doncs que, d’una manera o d’una altra, la gent «tingui la comoditat al viatjar i una exigència econòmica menor de la qual ara mateix es dona», segons el director. Dilluns passat es va presentar el projecte als tècnics del Ministeri de Presidència, Economia i Empresa i ara cal esperar quina serà la resposta al respecte.
D’altra banda, la previsió és estrenar els vols amb el trajecte Andorra-Madrid com a màxim el pròxim 15 de març. De fet ja s’han realitzat diversos assajos d’entrades i sortides de l’aeroport amb motiu de tenir-ho tot enllestit per a la data marcada. Respecte a això, cal recordar que Andorra Airlines té un contracte signat amb Canary Fly que inclou el lloguer dels aparells i de la tripulació.
D’entrada, la freqüència dels viatges serà d’un d’anada, durant els dies laborables, i un altre el cap de setmana per a tornar al Principat. Així i tot, no es descarta la possibilitat d’augmentar el nombre de vols si hi ha molta demanda. L’opció per a l’aerolínia aleshores seria comprar un segon avió per a fer viatges comercials i duplicar l’estimació de vols inicial, volant dos cops entre setmana i dos cops més el cap de setmana. Aquests últims arribarien el vespre de divendres a la destinació i retornarien el diumenge fins a l’aeroport de la Seu. S’ha escollit fer viatges entre setmana perquè «hi ha moltes persones que s’han de traslladar per qüestions professionals», explicava Soriano.
Les destinacions escollides per iniciar el projecte són, per tant, Madrid, Balears i Porto, en aquest ordre. Les raons són clares, Madrid per a viatges professionals i turístics, les Balears per qüestions purament turístiques i Porto com a nexe de connexió amb moltes altres ciutats, afegint l’ampli públic que tenen interès a poder viatjar a aquest darrer destí proposat.
En referència als viatges per assumptes laborals, s’ha adquirit un nou avió, però en aquest cas executiu, és a dir, un avió d’entre unes vuit i 10 places amb la voluntat de destinar-lo «a persones que en un moment donat es vulguin moure a un punt concret». Aquest aparell es dedicarà a aquelles persones que per motius professionals tinguin una data i una hora concrets per viatjar o bé «persones, famílies o grups que tenen alguna reticència per pujar en avions grans» va aclarir el dirigent de l’aerolínia.
La pandèmia no només ha afectat al món del turisme, disminuint la mobilitat, sinó que també ha modificat la forma de viatjar i com s’ha d’assegurar la salut dels passatgers. En aquest sentit, Andorra Airlines té sobre la taula «fer un test d’antígens a peu d’avió» com va manifestar el seu CEO. La voluntat és oferir un viatge amb totes les garanties per als passatgers, així doncs, ja es compleix amb les mesures de seguretat amb relació a la distància entre seients. L’avió està equipat per a 70 persones, però, per les restriccions de la Covid-19 i per «qüestions tècniques pròpiament operatives de l’aeroport», es troba limitat a 50 places. A l’espera de saber què ocorrerà quan es posi en funcionament, des de l’aerolínia preveuen poder ampliar capacitats, horaris i destinacions, incloent-hi grans ciutats europees si el sector turístic ho permet.