PUBLICITAT

Escaldes-Engordany

Andorra Turisme destina 2,9 milions a la campanya d’hivern

Els missatges promocionals combinaran el contingut comercial amb l’actualitat sanitària

Per Lídia López

El director d’Andorra Turisme, Betim Budzaku, i la ministra de Turisme, Verònica Canals, durant la roda de premsa d’ahir.
El director d’Andorra Turisme, Betim Budzaku, i la ministra de Turisme, Verònica Canals, durant la roda de premsa d’ahir. | SFGA / JAVILADOT

Per tal de promocionar el país aquesta temporada vinent, Andorra Turisme té previst invertir gairebé tres milions d’euros en la campanya d’hivern. El gruix més gran de la xifra, en concret d’1.867.000 euros, serà destinat a accions encarades al consumidor final. A més, l’ens també va apuntar que repetirà la fórmula de l’estiu per equilibrar el contingut dels missatges entre l’estrictament promocional i la difusió de l’actualitat sanitària relativa a la pandèmia de la Covid-19. 

Els encarregats de donar a conèixer la campanya van ser la ministra de Turisme, Verònica Canals, i el director general d’Andorra Turisme, Betim Budzaku, mitjançant una roda de premsa telemàtica. Tal com va exposar Budzaku, el desglòs dels 2,9 milions inclouen una partida important destinada als potencials clients. Repetint l’estratègia de l’estiu, el volum més elevat es dirigirà als països veïns, amb un total de 725.000 euros a Espanya, mitjançant un pla de mitjans que inclou televisions nacionals i una d’autonòmica, falques de ràdio a Catalunya i Aragó, i altres accions digitals; i també s’han previst 622.000 euros a França, en concret a France 3 Television, ràdios regionals, i premsa i altres canals digitals. També s’han reservat 520.000 euros per a la resta d’Europa, si bé aquesta inversió dependrà de com evolucioni la situació sanitària. 

Pel que fa a la resta de partides, també s’ha contemplat invertir 520.000 euros en 27 touroperadors d’arreu del món per incentivar l’arribada de visitants internacionals, que també resta en stand by; les accions en el marc de l’acord amb els canals Disney i National Geographic de 300.000 euros, que reforçaran els missatges en especial a Espanya; i 300.000 euros més per un cobranding amb Ski Andorra. En aquest sentit, el director general d’Andorra Turisme va assegurar que enguany la inversió prevista és de 200.000 euros més que la de l’any passat, si bé va destacar que s’ha reduït la partida destinada a la touroperació.

En la mateixa línia, Canals i Budzaku també van destacar la flexibilitat de la campanya, en el sentit que es poden cancel·lar les accions sense cost amb una antelació de només cinc dies, i a més, també es poden revisar els continguts en funció de la situació.

Primeres accions  

Andorra Turisme s’ha marcat diferents escenaris per a desenvolupar la seva campanya hivernal. El més favorable seria iniciar la comunicació el 28 de desembre als països veïns, i la segona millor planteja el 4 de gener. Tanmateix, Budzaku va reconèixer que hi ha un «tercer escenari no desitjable». 

Paral·lelament, aquests dies s’ha desenvolupat una petita campanya per informar als veïns de l’Arieja i els Pirineus Orientals de l’obertura fronterera amb Andorra, on s’han destinat 21.000 euros. A més, també s’ha previst una inversió de 60.000 més per a promocionar les rebaixes a França, que es podria estirar a Espanya amb uns 30 o 40 mil euros més, si la mobilitat està recuperada, però que Andorra Turisme veu «descartada».

Un joc amb el fred 

Pel que fa al contingut del missatge, la campanya té com a lema principal El millor del fred és poder entrar en calor, on es donarà una força especial a la neu, però també s’inclouran atractius com el shopping, la gastronomia, el wellness i la cultura. A més, els missatges tindran un contingut equilibrat entre l’aspecte comercial de l’oferta turística i l’actualitat epidemiològica, tal com es va fer a l’estiu. I novament, l’element més destacable és un spot de 30 segons. Vinculat amb l’estiu, Andorra Turisme va compartir les dades de la campanya, que incloïen un total de 2.670.776 visitants, un 14% menys que l’any passat. A més, segons la Unió Hotelera (UHA), només havia caigut l’ocupació hotelera un 8%. Per últim, pel que fa al vídeo promocional elaborat aleshores, havia aconseguit més de 34 milions de visualitzacions.

Per tot plegat, la ministra Canals va voler agrair al sector turístic la seva «capacitat per reinventar-se» i per l’estricta aplicació dels protocols, a més de la tasca compartida amb els ministeris de Salut i Exteriors. 

PUBLICITAT
PUBLICITAT