L’ACB ha demanat aquesta setmana al Consell Superior d’Esports espanyol (CSD) «una injecció directa d’entre 10 milions i 12 milions d’euros per evitar els números vermells del gruix d’equips de la competició», segons va assenyalar ahir el portal Palco23. «Els clubs de l’ACB es troben actualment en negociacions sobre la quantia exacta de la injecció que requeriran, que es planteja com una operació de rescat al bàsquet espanyol», continuava explicant la notícia sobre aquesta operació en la qual alguns dels rivals del MoraBanc es juguen la seva viabilitat. Segons les fonts del mitjà espanyol, la injecció mínima que requereixen els clubs per a poder fer front a la caiguda d’ingressos de 2019-20 i 2020-21 és d’entre 500.000 euros i 600.000 euros. «S’ha parlat de menys, però no serviria per a res», assenyalen aquestes fonts.
«El problema que tenim en el bàsquet és que sempre se’ns compara amb el futbol i no tenim res a veure, a nosaltres els ingressos audiovisuals no ens compensen el cop en absolut», va reivindicar un executiu del sector en declaracions a Palco23. En aquest sentit, el MoraBanc va llençar un abonament amb avantatges pels socis, com descomptes en comerços o prioritat d’entrada en cas d’aforament limitat, una hipòtesi que ara sembla força llunyana per la multitud de factors dels quals depèn l’entitat tricolor, ja que juga la competició espanyola, però ha d’adaptar-se a les restriccions del Principat. El dia de la presentació de la campanya d’abonaments, el president del MoraBanc, Gorka Aixàs, va destacar que l’absència de públic «afecta econòmicament més altres equips que poden omplir un pavelló de 10.000 persones».