Els últims dies s’ho veia venir i s’ha confirmat. Joan Carchat es queda sense el seu patrocinador principal i el salt que havia de fer aquesta temporada al Mundial queda en entredit. El pilot no defalleix i treballarà les pròximes setmanes per poder assolir un pressupost per continuar amb el programa plantejat. Si no és així, no es quedarà aturat i seguirà competint en un altre campionat.
Banco Madrid, principal espònsor de Carchat, es troba intervingut pel Banc d’Espanya i ahir solicitava de forma voluntària el concurs de creditors. El pilot de seguida que va esclatar l’assumpte la setmana passada es va posar en contacte amb representants de l’entitat, que li van assegurar que continuarien donant-li suport econòmic. Però el curs dels esdeveniments s’ha complicat amb el pas dels dies fins a trobar-se en una situació límit. Ahir mateix li confirmaven que no era possible continuar amb l’esponsorització, que li significava la major part del pressupost. «No queda una altra que posar-nos a buscar algun altre espònsor gran», assenyala Carchat, que només pensa en trobar per una altra via el suport econòmic per poder fer el Mundial: «Em mouré per aquest projecte». També compta amb el recolçament de ACSM Rallye Team. «L’equip vol continuar amb la mateixa idea». Seguir al volant del Mitsubishi Evo X està dins les seves expectatives.
El contracte amb Banco Madrid per la pròxima temporada estava a prop de signar-se, pel que tot l’assumpte ha esclatat en el pitjor moment. «Era conscient que si s’acabava aquest espònsor la meva continuitat es feia complicada», admet. L’evolució de Carchat els últims anys, amb varis títols sumats al seu palmarès, l’havia permès adquirir una maduresa per arribar a reptes més alts. Completar un calendari del Mundial «era la gran oportunitat de la meva vida. Era ara o mai». Aquesta és una oportunitat que no vol deixar escapar. «He de provar-ho i m’he de posar ràpidament les piles per trobar un nou patrocinador».
Si no és així, hi ha altres alternatives, perquè «en el món dels ral·lis si pares una temporada després és molt complicat tornar-hi». Si l’opció del Mundial no tira endavant, treballaria en altres vies, com seguir al Campionat d’Espanya de ral·lis d’asfalt, o bé canviar de superfície i fer-ho en terra. També es plantejaria fer el de Catalunya. «Vaig començar des de baix i puc tornar a fer-ho», assegura. En les pròximes setmanes es decidirà el seu futur, sigui en una direcció o en una altra.
L’ACA està atent a la situació de BPA pel patrocini de les GSeries i el Winter Rally
La relació entre l’Automòbil Club d’Andorra (ACA) i BPA a nivell de patrocini ve de lluny. L’entitat bancària li ha donat nom a algunes de les proves referents que organitza i ara aquest aspecte queda a l’expectativa de com es vagin succeint els esdeveniments. Hi ha contractes en vigor per continuar amb el patrocini i s’ha de veure quina serà la situació de l’entitat bancària en el futur per conèixer si es produeix algun tipus de canvi.
BPA porta anys apostant pel món del motor i particularment pel de les quatre rodes. Les GSeries, que va celebrar la desena edició, abandera els patrocinis del banc amb l’ACA. El campionat de velocitat sobre gel que es disputa al circuit d’Andorra-Pas de la Casa cada any ha agafat més anomenada i s’ha convertit en tot un referent organitzatiu. BPA també va patrocinar l’any passat la primera edició de l’Andorra Winter Rally.