El 15 d’octubre se celebra a Sant julià de Lòria el Gran Premi d’Andorra, puntuable per al Campionat d’Espanya. Entre la vuitantena de participants hi seran presents bona part dels millors pilots del Mundial, amb un sempre interessant duel entre Toni Bou, l’actual campió, i Adam Raga.
Aquesta és la setena prova del calendari, i començarà a ser decisiva de cara al títol perquè per davant només en quedaran dues després de la cita andorrana. La prova consta de quinze zones. Set d’elles estan repartides per Terra Bogada, mentre que cinc estaran situades al riu de Faucellers. La presència de zones d’aigua «és un al·licient extra» per complicar més el pas als pilots, assegura Josep Punti, president de la Federació Motociclista d’Andorra (FMA). Les categories participants són TR1, TR2, TR3, TR4, júnior i cadet. La nobrosa presència de pilots del Mundial, no només Bou i Raga, sinó d’altres com Albert Cabestany, Jeroni Fajardo o Jaime Busto, fa que el circuit marcat sigui del tot exigent. «El nivell de les zones són d’extrema dificultat», afirma. El sistema de competició serà de non stop. El cartell de participants comptarà amb alguns pilots nacionals, com és el cas de Xavi Casas en TR2; Miquel Font i Quim Arimany en TR4; i Jordi Lestang en cadet.
El Mundial, una opció / Dies enrere la Federació Motociclista Internacional feia públic un calendari provisional de l’any vinent del Campionat del Món, on no apareixia la prova clàssica de cada any de Sant Julià. Hi ha encara dates lliures i l’FMA no descarta encara arribar a un acord amb el promotor per a que sigui una realitat. «És important per a nosaltres tenir una mànega del Campionat del Món al país», assenyala Punti. La línia en la que estan centrats a la federació és aquesta, però en cas de no fructificar hi ha un pla B sobre la taula, que és tornar a organitzar una prova del Campionat d’Espanya, però en aquest cas per a totes les categories possibles i que tindria dos dies de duració. «És un format que porta molt gent, amb un paddock molt més gran», indica.