Amb la temporada de les motos elèctriques ja acabada, i centrat en la preparació de la recta final del Moto2 European Championship, Xavi Cardelús va fer balanç de la seva participació en la Copa del Món Enel de MotoE, el qual va descriure de «positiu». L’andorrà ha acabat ocupant el 15è lloc de la classificació final del campionat en un any que ha estat marcat per les lesions, ja que només ha pogut participar en sis curses de les 12 que s’han disputat.
La lesió que va patir al peu no li va permetre reaparèixer fins a la cita d’Àustria, on va aconseguir el seu millor resultat de la temporada en la segona cursa del cap de setmana, classificant-se sisè, i perdent-se així proves com les de Missano o Assen. Amb els 13 punts sumats al Red Bull Ring i els 11 del circuit de Misano, el pilot del Principat va acabar amb els 31 amb els quals ha acabat la temporada.
«Quan he estat en bones condicions físiques, he anat ràpidament, he mostrat la meva velocitat i he demostrat que soc un dels pilots a tenir en compte en aquesta categoria de les motos elèctriques», va declarar Cardelús, mentre afegia que «he estat entre els vuit o nou primers pilots, demostrant la meva capacitat».
Les decles
«Certament, més que no tenir sort, el que he tingut ha estat molta mala sort perquè només he pogut disputar la meitat de les curses de la temporada de MotoE a causa de les lesions y això m’ha privat de tenir continuïtat al Campionat i aconseguir bons resultats que es veiessin reflectits a la classificació final del mateix. A tot això cal afegir que en alguna de les curses que he disputat, he tingut petits problemes que no m’han acabat de permetre reflectir amb els resultats el treball que hem fet a l’equip i el meu com a pilot. En aquest esport, la constància y la continuïtat són claus i, en el meu cas, no les he pogut tenir a causa dels problemes físics derivats de dues caigudes. Aquesta circumstància ha fet que em passés llargues temporades sense pujar-me a la moto elèctrica i la inactivitat ha estat sempre el primer escull a superar quan he tornat a fer-ho».
Les especials característiques estructurals del campionat i la manera en la qual està inclòs al programa dels diferents Grans Premis de MotoGP tampoc han ajudat gaire:«Cal tenir en compte que la categoria de MotoE compta amb només 40 minuts d’entrenaments lliures per cursa dividits en dues sessions, 10 minuts de classificatoris i que, a les curses de dissabte i diumenge, pugem a la moto sense haver tingut un contacte previ amb ella. Això, que és igual per a tothom i no és ni bo, ni dolent, m’ha penalitzat especialment a mi perquè amb les absències a causa de les lesions, sempre necessites més temps de readaptació quan tornes a pujar-te a una moto i es tracta de fer el màxim de quilometres possibles. En tot cas, no es tracta d’una queixa, sinó de la constatació d’un fet que no ha afavorit les circumstàncies per les que he passat aquesta temporada».