Search
Close this search box.

Un inici de temporada amb il·lusió però realista

Espanya i França centraran el gruix de la comunicació de la campanya d’hivern, que ahir va presentar als mitjans de comunicació el ministre de Turisme, Francesc Camp, i el  gerent d’Andorra Turisme, Betim Budzaku. A banda els països veïns una part important de les accions comunicatives aniran dirigides a Rússia, que torna a ser un mercat interessant.
Precisament el flux de turistes russos a Espanya ha accelerat la seva recuperació aquest any després d’anys de crisi, amb un increment del 16,5% en la primera meitat respecte al mateix període de l’any anterior, segons dades del director de Turespaña a Moscou, Luis Boves. Lògicament aquesta evolució ha de ser similar a Andorra i de nou s’ha de començar a veure turistes russos pels carrers del país durant aquest hivern. El rus és un turista que gasta el 60% més que els d’altres nacionalitats i per això és molt estimat. Té un poder adquisitiu alt i les seves són estades llargues. És el que busca el nostre sector turístic, acostumat al visitant de proximitat que omple per una nit l’habitació d’hotel i que gasta poc.
Camp va assenyalar que l’inici de la campanya d’hivern ve marcada per la situació política a Catalunya i pel futur de Grandvalira, en la que pot ser la darrera temporada conjunta dels dos dominis esquiables, Soleu-El Tarter i Pas de la Casa-Grau Roig. Tot i això s’ha fet una previsió de l’augment de 2,2% de turistes per l’hivern, segons el ministre, una xifra realista.
De nou arrenca una temporada plena d’il·lusió que dependrà també del temps, de la qualitat de la neu i dels possibles talls de carretera a la banda francesa, on ja s’han hagut talls a la carretera malgrat que s’havia anunciat un esforç de les autoritats franceses perquè no es repeteixen els tristos episodis d’altres hiverns.

Altres Editorials
Comparteix
Últimes notícies
Articles d'opinió
Marian Fernández
Fabiola Sofia Masegosa
Publicitat
Enquesta
Publicitat

No et quedis sense el nostre exemplar en PDF

Publicitat

SUBSCRIU-T'HI

De la redacció al teu dispositiu