El projecte de llei de modificació de la llei de la seguretat social, publicat en el darrer Butlletí del Consell General i ja en tràmit parlamentari, preveu modificar alguns dels requisits d’accés al reemborsament del 100% de les tarifes de responsabilitat. Un dels canvis més destacables és que la CASS pot fer assumir a l’empresa tots els costos derivats d’un accident de treball o d’una malaltia professional quan la causa sigui «una falta inexcusable de l’empresari». En aquest sentit, tal com recull el text legislatiu, si es determini la responsabilitat de l’empresari, l’ens administratiu «pot exigir-li el pagament de la totalitat de les despeses ocasionades per l’atenció sanitària íntegra de la persona assegurada que ha comportat l’accident o malaltia, així com de la resta de prestacions que hagi de satisfer per aquest concepte, sense perjudici d’altres compensacions econòmiques a les quals pugui tenir dret la persona assegurada».
De tota manera, perquè la CASS pugui reclamar-ho, s’ha de determinar que hi ha hagut una falta inexcusable, que el projecte de llei defineix com «la falta comesa per l’empresari per imprudència o negligència sense tenir en compte les regles elementals de seguretat establertes en la normativa vigent o la comissió d’una falta greu o molt greu d’acord amb la normativa de seguretat i salut en el treball, així com la comissió d’una imprudència o negligència que comporti la declaració des responsabilitat de l’empresa per part dels tribunals».