La represa de les obres d’ahir del nou vial de Sant Julià de Lòriaés una de les conseqüències de la tornada a l’activitat del sector de la construcció. El comú lauredià va comunicar a través de les xarxes socials del ritme dels treballs. Aquests, que acabaran d’enllestir la infraestructura, se centren aquests dies en l’enquitranament de la part baixa, a càrrec del pressupost del Govern, i la creació de places d’aparcament a l’avinguda Francesc Cairat.
Les tasques dels equips de treball impliquen l’habilitació de fins a 33 estacionaments de vehicles en zona blava i 29 places més fins al carrer Isidre Valls. A més, també s’establirà una plaça per a persones amb una discapacitat definida pel ministeri d’Afers Socials, vuit espais per a motocicletes, 11 espais en la zona comercial i cinc parades d’autobús. De moment, el comú lauredià està fent aquest condicionament de places en la part entre Isidre Valls i el pont de Fontaneda, i és previst que la setmana vinent s’actuï a l’altre tram.
Inici amarg
Car recordar que, durant la roda de premsa d’actualització de la crisi sanitària del passat dimecres, el ministre d’Ordenament Territorial, Jordi Torres, va confirmar que les obres que ja havien passat el procediment d’adjudicació o que ja estaven en marxa podien continuar la feina. No serà així d’aquelles previstes dins del pressupost del 2020, de les quals el Govern i el Consell General preveu dur a terme un estudi per definir quines seran les més prioritàries.
La posada en marxa del vial de Sant Julià estava programada per al pont festiu de Sant Josep, el 19 de març, però es va haver d’endarrerir pel tancament de fronteres i, conseqüentment, la falta de trànsit de turistes. L’obertura de la nova infraestructura venia acompanyada d’una prova pilot per establir un carril reversible en el tram comprés entre l’encreuament del carrer Isidre Valls i la plaça Laurèdia. D’aquesta manera es podria redirigir el trànsit en moments d’aglomeració des del túnel de la Tàpia fins al nou vial o a l’inrevés.
Tant els canvis de circulació a la part baixa de l’avinguda Francesc Cairat, que passarà a ser de direcció única en sentit nord, com el nou vial, així com el carril reversible busquen apartar els vehicles dels nuclis urbans i pacificar els carrers del centre de la ciutat per deixar pas als vianants. Una de les propostes de l’actual cònsol major de la parròquia, Josep Majoral, durant les passades eleccions generals va ser la de tancar la circulació de l’avinguda Verge de Canòlich en ocasions puntuals, a fi de donar més espai a la ciutadania que circuli a peu.