Search
Close this search box.
Lídia López

La Missió Zero Accidents del 2021 se centra en els atropellaments

La campanya incidirà en la responsabilitat de vianants i conductors en els passos de zebra

La nova edició de la campanya de seguretat viària Missió Zero Accidents, llançada en el marc del projecte ACA Impuls – MoraBanc i amb la col·laboració del Govern, posarà l’accent en la reducció dels atropellaments al Principat. Així ho van exposar ahir el ministre de Presidència, Economia i Empresa, Jordi Gallardo, el president de l’Automòbil Club d’Andorra (ACA), Enric Tarrado, la directora de Comunicació i Marca de MoraBanc, Mireia Maestre, i el secretari general de l’ACA, Toti Sasplugas, en una presentació on es va destacar la responsabilitat d’ambdós actors per evitar aquests successos. «És una iniciativa que treballa per la mobilitat futura del país, que volem que sigui més sostenible i segura», va declarar Maestre.

Tal com va indicar Sasplugas, i recollint dades de la Policia, a Andorra s’han produït fins al 30 de setembre d’enguany, 29 atropellaments de vianants arreu del territori, dels quals 18 van tenir lloc en passos zebra. Així mateix, des de l’ACA també es va incidir que, segons un estudi elaborat a petició de la Comissió Europea, el 21% de les víctimes d’accidents de trànsit a Europa són vianants, dels quals una gran part són majors de 65 anys. 

En aquest sentit, el secretari general de l’ACA va matisar que l’any 2012, l’ens va compartir amb els comuns i l’Administració general un informe amb un seguit de recomanacions per disminuir la sinistralitat als passos de vianants i recollint factors de perillositat, que creix quan no hi ha senyalització vertical. Algunes de les propostes d’aleshores van ser homogeneïtzar-ne la forma, evitar elements que obstaculitzin la visió, com ha de ser la senyalització, o millorar-ne la il·luminació, entre d’altres. 

Un simple gest

Passant a detallar l’aspecte de la campanya, el secretari general de l’ACA va explicar que la idea principal del missatge és que l’intercanvi de mirades entre el vianant i el conductor a l’hora de deixar un espai per travessar un carrer esdevé un «gest de seguretat». Per aquest motiu, l’eslògan principal de l’acció d’enguany és Mirem-nos, i s’ha representat en els espots gravats arreu del territori amb la figura d’un mim. Així mateix, i recalcant la implicació conjunta dels dos actors, Sasplugas va declarar que «l’acció passa perquè els dos actors interactuïn junts» i per això «no es pot donar culpabilitat a només un d’ells». D’altra banda, el secretari general també va puntualitzar que la voluntat de la fórmula minimalista escollida és que «sigui un missatge entenedor». Així, el president de l’ACA va fer una crida i va «agrair als serveis de circulació comunals, que són els que actuaran directament per estendre el missatge que volem donar».

En definitiva, l’objectiu de la iniciativa és seguir incidint en la seguretat viària d’Andorra, i donar continuïtat a les accions dels dos darrers anys, enfocades als motociclistes el primer i en la sensibilització de no prendre drogues i conduir el segon. I és que, la Missió Zero Accidents va néixer d’un conveni de col·laboració entre l’ACA i el Govern, tot i que Gallardo va indicar que abans de la col·laboració ja hi havia preocupació pels sinistres, i s’havien fet accions per millorar la seguretat viària com millores en el manteniment de la via pública o fer sensibilització en l’àmbit educatiu. «L’acord de l’any 2019 va servir per impulsar accions que millorin la mobilitat i n’augmentin la seguretat», va posar en relleu el ministre.

Per aquest motiu, Gallardo va avançar que «la voluntat és allargar la col·laboració» després que enguany finalitzi el primer cicle del conveni, i que es faci a través del Departament de Mobilitat. «Les paraules del ministre sobre la continuïtat del conveni és gratificant, perquè vol dir que la feina conjunta ha tingut un bon resultat per a la ciutadania», va respondre Tarrado. 

Comparteix
Notícies relacionades
Comparteix
Notícies destacades
Publicitat
Enquesta
Publicitat
Publicitat
Publicitat

SUBSCRIU-T'HI

De la redacció al teu dispositiu