Després que l’Organització de l’Aviació Civil Internacional (OACI) descartés la viabilitat de la construcció d’un aeroport nacional a Grau Roig, totes les mirades han anat a parar al tren com a alternativa per desenclavar el país. La plataforma per al ferrocarril a Andorra, Andrail, va presentar ahir la jornada que durà a terme el 4 de setembre amb la voluntat de donar a conèixer què implica l’arribada del tren al Principat, com es pot fer i per què és «una solució de present i de futur», en paraules del seu portaveu, Sebastià Mijares.
Així, la jornada es dividirà en dos dies: d’una banda el dissabte 4 de setembre se celebrarà, probablement al Centre de Congressos d’Andorra la Vella, una taula roda amb ponents de diferents àmbits, com són la presidenta de l’Associació Protectora d’Animals, Plantes i Medi Ambient d’Andorra (Apapma), Patrícia Bragança, el coordinador del Pla de Rodalies de Catalunya, Pere Macias, el president de la CEA, Gerard Cadena i el president de la Plataforma del Transport Públic (PTP), Adrià Ramírez, per tal d’abordar aspectes com la sostenibilitat, la mobilitat sostenible, l’economia i l’activisme, respectivament.
El mateix dia a la tarda, voluntaris de la plataforma dibuixaran un gran mural a la plaça del Poble que «mostri les possibilitats que obre el ferrocarril a Andorra, i com a llegat de la jornada d’enguany». Tanmateix es farà una exposició i tallers interactius que serveixin per il·lustrar els principals arguments a favor del tren i altres activitats infantils per conscienciar els més menuts dels avantatges que suposaria l’arribada del ferrocarril a Andorra.
L’endemà, 5 de setembre, es farà una sortida de camp d’Alp a Sant Julià de Lòria, per conèixer el terreny i possibles dificultats que se’n puguin derivar a l’hora de construir futures vies.
Amb tot, la plataforma encara no ha enviat les invitacions als assistents, però sí que Mijares va avançar que a la part institucional de la jornada hi acudiran autoritats d’Andorra, Catalunya i l’Arieja, així com diversos voluntaris.