L’espectacle MUV, la proposta que enguany presentarà el Cirque du Soleil a Andorra al llarg del mes de juliol, ha venut ja un 67% de les entrades. Així ho va exposar ahir el director general d’Andorra Turisme, Betim Budzaku, detallant que el 54% s’han col·locat mitjançant paquets elaborats des del sector turístic. En concret, aquests tiquets corresponen a promocions ofertes als clients per part d’agències de viatges i allotjaments turístics, pel fet que tal com va remarcar Budzaku, «el 90% dels espectadors es quedaran a dormir després del show», tenint en compte que acaba passades les 23.00 hores, i també perquè, segons les dades recollides en la darrera edició, el 80% dels clients s’havien desplaçat expressament per assistir a l’espectacle. D’aquesta manera, des d’Andorra Turisme consideren que el ritme de venda d’entrades és favorable, i va incidir que l’objectiu és assolir unes xifres d’ocupació que freguin el ple cada dia.
Aquestes declaracions van ser en el marc de la presentació del patrocini de l’espectacle per part de MoraBanc, que segons va declarar la seva directora de Comunicació i Marca, Mireia Maestre, l’entitat financera repeteix per vuitena edició consecutiva amb la voluntat de «dinamitzar el turisme a Andorra», considerant el Cirque du Soleil un «element clau i potenciador del sector al país». En aquesta línia, Budzaku va reiterar que precisament s’escull el mes de juliol per incentivar l’arribada de visitants, i va assegurar que el 2019, últim any que es va celebrar, s’havien pràcticament igualat les dades pròpies de la temporada alta –com tradicionalment és l’agost–. Així, tenint en compte la recuperació global després de la pandèmia del coronavirus, i pel fet que «la gent té ganes de fer vacances», el responsable d’Andorra Turisme va preveure una molt bona campanya d’estiu, igualant els registres del 2019, any que va ser «el millor de la història pel turisme a Andorra».