- Avui no correrà perquè el cotxe està destrossat
EL PERIÒDIC / R. MORA
MONTMELÓ / ESCALDES-ENGORDANY
- Amàlia Vinyes, al mig de la batalla, ahir al circuit de Montmeló, poc després de la sortida de la primera cursa Foto: FOTO ESPORT
Fort ensurt per Amàlia Vinyes a Montmeló en la disputa de l’última prova de la Supercopa Seat León. L’andorrana, després de preparar a consciència la competició i de protagonitzar una bona sessió d’entrenaments oficials, va rebre un cop per darrere d’un rival en els compassos inicials de la primera carrera que la va deixar sense opcions de seguir competint. El xoc va fer que l’andorrana anés directa contra un dels murs de protecció, amb la qual cosa el seu cotxe es va estavellar violentament, tot i que la pilot no va patir cap lesió greu, a excepció d’alguns cops a una cama i a un colze, tot i que no va necessitar ni tan sols anar a cap centre mèdic. La seva participació per avui està descartada com a conseqüència de l’accident, ja que el vehicle va quedar pràcticament destrossat.
Les bones sensacions de tota la setmana es van veure truncades a la volta inicial de la primera carrera (a 7 voltes), quan un toc abans d’arribar al cinquè revolt de circuit la va llançar de cara contra el mur i allà es va acabar la seva participació en l’última prova de la Supercopa Seat León 2010. «Ha estat vist i no vist, de cop he notat que em llançaven contra el mur i… tot es va acabar. El cotxe estava molt tocat», va comentar la pilot del Principat, la qual amb tot no ha patit cap conseqüència física.
EL BON TREBALL FET, INSERVIBLE /A la pista de Montmeló, els assajos lliures propis de la prova (dues mànigues de 50min) es van completar amb jornades de test que la majoria d’equips van aprofitar per millorar les seves mecàniques. Vinyes va rodar dimecres provant, al costat dels tècnics de Baporo-Motorsport i el seu germà Joan, diferents solucions mecàniques, i va quedar molt satisfeta, en línies generals, encara que creia que podia millorar: «Crec que els cronos són bons en els dos primers sectors del circuit, quedo molt a prop dels més ràpids, en canvi a la part final del traçat perdo algunes dècimes que m’endarrereixen diverses posicions a la classificació. Hi ha molta igualtat i perdre 3 o 4 dècimes et suposa perdre fins a 5 posicions».
A la sèrie cronometrada, Vinyes va concretar l’objectiu: va rebaixar els seus registres per ser 10a, en una graella molt nombrosa i amb diversos representants de la Seat León de França. Després, a la cursa, el xoc.
Per a més informació consulti l’edició en paper.