Part de la incomoditat del sector andorrà habituat a visitar les platges de Tarragona ha quedat resolt. La notícia, ara fa un any, de la intenció de la Generalitat de Catalunya de desencallar l’autovia entre Tarragona i Lleida va ser acollida amb entusiasme pels andorrans, ja que bona part del país gaudeix de segones residències a Salou, Cambrils i altres pobles de la zona. Ara es comença a veure la llum.
Per fi es va obrir, fa uns dies, el segon tram de l’A-27, una autovia que ha de connectar Tarragona amb Montblanc i que trigarà 8 anys per construir 22 km. Aquesta segona part de l’autovia A-27, un total de 9,5 km, i que es va inaugurar el passat dia 14, s’afegeix als vuit que ja estaven construïts des de Tarragona. També es va anunciar que l’obertura de la variant de Valls està prevista per al desembre. Segons va apuntar la ministra de Foment d’Espanya, Ana Pastor, aquest nou tram obert es tracta d’«una connexió bàsica que ha de facilitar la feina a les companyies i aportar riquesa al conjunt de Catalunya i de l’Estat».
D’aquesta forma es corregeix una demanda des de fa més de 20 anys, tot i que les obres no van començar fins a 2007 i la seva construcció és clau per connectar Tarragona amb Lleida, passant per Montblanc, per tal de facilitar la via directa. Així, els andorrans que volen gaudir de les platges de la zona i que acostumen a apropar-se a elles a passar bona part del seu període estival, s’estalviaran l’obligatorietat d’haver d’anar fins a Reus i ara ja podran anar directes a la costa. Un estalvi d’uns 15 minuts de camí que no està gens malament.
L’estiu de 2013 es va inaugurar el primer tram de l’A-27 entre Tarragona i El Morell. Els primers 7 quilòmetres, des de Tarragona fins al Morell, són una alternativa a la N-240 i uneixen zones industrials amb el polígon petroquímic i les localitats de Tarragona, Constantí, el Morell i la Pobla de Mafumet. També faciliten l’accés cap a l’autovia A-7, l’autopista AP-7 i la carretera que va cap al Port de Tarragona.