El trànsit és el principal problema de la qualitat acústica d’Andorra. Un fet que queda palès en el darrer balanç acústic que va fer el Ministeri de Medi Ambient i Sostenibilitat on s’evidencia que al 2015 «prop d’una quarta part de les estacions (el 22%) van presentar una qualitat dolenta o molt dolenta». A més, «cinc de les set parròquies han patit un augment de la contaminació acústica».
Per posar solució a aquest problema, entitats com l’Automòbil Club, el Govern, el Centre Andorra Sostenible o FEDA treballen per donar a conèixer diferents opcions de mobilitat. Una d’elles és el vehicle elèctric, com ja s’ha pogut comprovar en els darrers mesos, però a banda d’aquest hi ha una altra bona opció: la bicicleta, i més en concret, la bicicleta elèctrica. Tot i ser un mitjà de transport assequible i molt sostenible, el secretari general de l’Automòbil Club, Antoni Sasplugas, creu que la mobilitat en l’àmbit de la bicicleta és «un tema greu i pendent a Andorra. Per ara s’ha deixat apartat», i tot i que s’ha donat molt èmfasi al cotxe elèctric, la bicicleta s’ha «apartat».
De totes maneres, Sasplugas creu que el Principat té els mitjans i ubicacions adients per anar a treballar o a estudiar amb bicicleta. «Actualment a Andorra es va amb el cotxe a tot arreu i s’ha de canviar una mica aquesta mobilitat». I si no és així, «cal intentar anar cap al model de cotxe més sostenible i curós amb el medi ambient».A més, des d’Anem Electric, Gustavo Prodoprigora matisa que cada cop més les empreses opten per tenir les bicicletes elèctriques com a transport.
Carril bici a la capital / Per incentivar més aquesta mobilitat sostenible el Comú d’Andorra la Vella obrirà «en uns dos mesos», segons va matisa el conseller de Medi Ambient i Innovació del comú, David Astrié, un carril bici per la parròquia que tindrà uns cinc quilòmetres de llargària. A més, el Govern segueix treballant en el projecte de bicicletes elèctriques com a mitjà de transport públic.