La distribuïdora de productes culturals, d’oci i teconologia FNAC obrirà la seva primera botiga a Andorra aquest estiu. Després de diversos anys d’especulacions i de la demanda de molts usuaris, la cadena francesa ha arribat a un acord amb el Grup Pyrénées que permetrà l’obertura de l’establiment en règim de franquícia, tal i com va informar ahir la companyia andorrana a través d’un comunicat.
La nova botiga estarà ubicada a l’interior de l’edifici dels grans magatzems, a l’avinguda Meritxell d’Andorra la Vella i oferirà la totalitat del catàleg de productes culturals, tecnològics i serveis que la firma brinda als establiments que té repartits per tot el món. El director d’Operacions d’FNAC Espanya, David Ordiales, va fer pal·lesa la seva satisfacció amb la futura nova obertura. «No hem pogut trobar un millor partner per a aquestes operació», va declarar, destacant que «com és lògic, ens satisfà particularment obrir la nostra primera botiga fora del territori nacional».
Per la seva banda, el director dels Grans Magatzems Pyrénées, Borja Escribano, va valorar que «l’acord permet ajuntar el millor dels dos mons: el lideratge de FNAC en el seu sector amb el de la nostra companyia al mercat Andorrà».
Formació per als empleats/ Per la seva banda, el director de màrqueting dels Grans Magatzems Pyrénées, Joaquim Serrahima, va informar que la franquícia s’ubicarà, concretament, al subsòl del centre comercial, «on ara hi ha tota la part d’electrodomèstica». En aquest sentit, Serra va assegurar que l’incorporació de la franquícia no suposarà «en cap cas» l’acomiadament de cap treballador. «El que sí que caldrà fer és formar als treballadors que ara passaran a treballar al que serà l’FNAC», va aclarir. De fet, el director de màrqueting va avançar que «pot ser» que amb l’obertura de la nova botiga que inclourà més famílies de productes de les que tenen ara –com ara la secció de música i llibres– «sigui necessari ampliar la plantilla de personal». Amb tot, va apuntar, «encara no ho podem garantir». Actualment, el grup dóna feina a 1.200 persones, el que representa el 3% del mercat laboral.
Amb els canvis, segons exposava Serrahima, el centre comercial deixarà de vendre els productes d’electrodomèstica que coincideixin amb els que té l’FNAC. És a dir, l’usuari podrà seguir trobant els productes que hi ha actualment –i d’altres– però a través de la franquícia francesa.
Joaquim Serrahima també va anunciar que estan estudiant noves obertures «interessants» i que a finals d’aquest mes en donaran més informació.