Andorra Airlines tancarà en els propers dies un acord amb diferents agències de viatges del Principat per tal de poder adquirir bitllets d’avió de la companyia. A diferència de l’Estat espanyol, a Andorra la seva venda només serà possible a través d’aquesta modalitat o a través d’algunes plataformes online com ara, Amadeus o Galileo que operen al país veí del sud. Tot i que al llarg d’aquesta setmana l’empresa té previst explicar-ne tots els detalls, el seu gerent, Jordi Soriano, va avançar a EL PERIÒDIC que el preu per viatjar a la capital espanyola el proper dia 30 d’abril estarà al voltant dels 100 euros. Si l’opció és un viatge d’anada i tornada (l’endemà diumenge dia 1 de maig) sortirà per uns 180 euros. En tots els casos els tiquets seran oberts i el seu import variarà en funció del temps d’antelació en què es comprin. A més dies d’anticipació, més econòmic resultarà el bitllet.
El primer vol regular des de l’aeroport de la Seu per part d’Andorra Airlines forma part de la primera fase prevista per la companyia per implantar-se al territori i es completarà el mes de maig amb la programació de viatges cap a les ciutats de Palma, Oporto i Paris. L’objectiu és volar dos cops a la setmana a la capital espanyola i un cop a la setmana a la resta. Els avions, models Atr42 i Atr72, en un principi seran llogats i tenen una capacitat entre 40 i 70 passatgers. La societat té com a objectiu poder adquirir uns de propis d’alta generació, «cosa que no serà possible fins a un termini d’11 o 12 mesos».
Soriano va indicar que en una segona fase, l’estiu vinent, es contemplen vols a Alemanya, Bèlgica, Itàlia i Holanda. Anglaterra també està en el punt de mira però s’està a l’espera de l’autorització per volar fora de l’espai Schengen. Un vistiplau que depèn del Ministeri de Foment espanyol i de la Direcció General d’Aviació Civil. En aquest sentit Soriano va assenyalar que «les converses entre la Generalitat i el Govern espanyol estan molt avançades». Tot i així va afegir que «la part política no ens afecta en la gestió empresarial».
Andorra Airlines preveu unes 500 operacions d’enlairament i d’aterratge en un any, el que representa una estimació aproximada de 24.000 usuaris al llarg del 2016.
POLÈMICA TANCADA/ Quant a la polèmica generada per l’absència de cap representant de l’Executiu andorrà durant la presentació de la companyia al Centre de Congressos d’Andorra la Vella, a principis del mes de febrer passat, el seu màxim responsable va afirmar que «la dono per tancada al tractar-se d’un fet puntual», tot i matisar que «no han tingut cap mena de contacte des del dia en què ens varem presentar a la societat andorrana» però malgrat això «sentim que s’està donant el suport necessari».