El Comú de Sant Julià segueix treballant per fer realitat el projecte d’una tirolina gegant que connecti la cota 2.000 amb la 1.600. Segons va explicar ahir el cònsol major, Josep Miquel Vila, «el projecte està bé i només falta que el financer ho vegi bé». Vila va assegurar que tenen «tots els permisos atorgats» i que en l’àmbit mediambiental «s’ha rectificat el projecte perquè no afecti els arbres de sota i sigui un projecte equilibrat i ecològic». Amb tot, de moment la proposta no es desencalla perquè no disposen de l’inversor privat que hauria de fer-se càrrec dels 4,5 milions que preveuen que costaria l’atracció. «Ja m’agradaria, però no el tenim encara», va admetre el mandatari, que va afegir que fins i tot s’ha fet una anàlisi de viabilitat externa perquè doni més fiabilitat. En aquest sentit va apuntar que sense un privat «és difícil» però que els privats «també s’ho miren molt perquè Camprabassa no té tan bona fama».
La corporació va fer una aportació de més de 300.000 euros per poder fer els estudis sobre la tirolina, uns diners que esperen recuperar.
D’altra banda, ahir es va aprovar un nou suplement de crèdit per injectar de manera extraordinària 300.000 euros a Camprabassa, ja que tal com es va explicar en una anterior sessió de consell de comú, el mal temps del mes d’agost havia fet caure la facturació un 7%. Durant tot l’any 2018 la corporació laurediana haurà hagut d’aportar més d’1,5 milions d’euros a Naturlandia, tant per eixugar deute com per aportacions extres.
Urbanitzacions
El ple del Comú de Sant Julià de Lòria va aprovar ahir, provisionalment, una modificació del Pla d’Ordenació i Urbanisme Parroquial (POUP) per mirar de facilitar el desenvolupament de les urbanitzacions pendents que hi ha a la parròquia. «El sentit general és ajudar que s’arreglin les urbanitzacions de la parròquia i que es puguin urbanitzar», va detallar el cònsol major, Josep Miquel Vila, en declaracions posteriors a la premsa.
La parròquia té una cinquantena d’urbanitzacions, algunes de les quals no estan acabades o són molt velles i no tenen els serveis fets o els carrers estan sense asfaltar. A més, tenint en compte que algunes formen part d’unitats d’actuació molt grans, amb molts propietaris implicats, «és poc viable» desenvolupar-les completament. Amb tot, el cònsol va apuntar que potser sí que es poden fer per parts «sempre que siguin pròximes a la carretera secundària» per facilitar l’embrancament a aquells serveis necessaris i a la carretera.
Així doncs, amb la modificació es podran fer «particions de manera ordenada» i si hi ha 10 propietaris en una zona i nou volen construir, «s’ajudarà a aquests nou perquè puguin tirar endavant aquella part». La fórmula que s’ha torbat és la de crear una «associació de promoció urbanística col·laborada». D’aquesta manera, el grup de propietaris disposats a fer les obres, pagaran tots els costos d’urbanització de les parcel·les i es farà un gravamen per aquell que no tingui interès o no pugui fer els treballs. «El dia que aquest darrer vulgui construir o es vengui la seva parcel·la, haurà de pagar la part que li correspon», de manera que la resta recuperaran aquests diners.
D’altra banda, en relació a les urbanitzacions més velles, Vila va afirmar que «s’aniran legalitzant i ordenant perquè la parròquia estigui més neta i ordenada».
Un cop feta l’aprovació provisional (els consellers d’UL es van abstenir tot i que van destacar que se’ls ha permès col·laborar i fer aportacions per millorar la modificació), el text es trametrà a Govern que té 60 dies dir si l’accepta o no. Després es farà una exposició pública perquè s’hi puguin presentar al·legacions.
Passeig del riu
El consell de comú d’ahir també va servir per adjudicar condicionalment per un import d’1,7 milions les obres de construcció del passeig del riu des del poble de Sant Julià fins a la frontera del riu Runer. Amb tot, que les obres tirin endavant dependrà que el Govern aprovi el projecte, que els informes de Medi Ambient siguin favorables i també anirà en funció de l’adjudicació de les activitats aquàtiques que s’acabin desenvolupant. Un projecte del qual encara no hi ha novetats. Els consellers de la minoria hi van votar en contra perquè consideren que hi ha altres camins que requereixen millores abans que fer el passeig.