Escaldes-Engordany
Neix el primer servei al Principat d’emmagatzematge al núvol
El sistema permet a les empreses guardar informació al país sense necessitat d’un espai físic
Andorra Telecom va presentar ahir el primer sistema d’emmagatzematge al núvol nacional que s’ha batejat amb el nom de Som Cloud. Es tracta, en termes generals, d’un servei de contractació que serveix a les empreses per guardar informació sense necessitat d’un espai físic.
Tal com va explicar el director de Relació amb el Client de la parapública, Josep Vilana, el llançament d’aquest nou servei dóna resposta a les demandes del sector empresarial que considera que és un element bàsic de suport al teixit productiu per afavorir el sector de la innovació i de les noves tecnologies. A més, la iniciativa també forma part del pla de diversificació i internacionalització de la companyia amb l’objectiu de generar noves fonts d’ingressos més enllà del negoci tradicional.
Els beneficis de Som Cloud/ Segons va manifestar Josep Vilana, un dels principals beneficis per a les empreses de la contractació d’aquest servei és la reducció de costos ja que s’elimina tota la inversió en maquinària. El funcionament a través del núvol permet, tal com va exposar en declaracions a l’Agència Nacional de Notícies el director de Relació amb el Client,«el fet de funcionar amb un servei com és el núvol permet ajustar molt millor les necessitats reals i evitar el sobredimensionament de les infraestructures».
Així mateix, des de la parapública també van destacar que l’empresa en qüestió es pot oblidar de tota la gestió del servei perquè disposa del suport tècnic d’Andorra Telecom «per dissenyar conjuntament amb el client la solució que millor s’adapti als seus requeriments». Pel que fa a la capacitat de memòria a contractar, Vilana va exposar que les empreses podran ampliar-la o reduir-la en funció de les seves necessitats «amb immediatesa i la màxima flexibilitat». «Li fem a les empreses un vestit a mida, pagant pel que realment necessiten amb marge per ampliar-lo amb la màxima agilitat», comentava.
Seguint amb aquesta línia, des d’Andorra Telecom van posar de relleu que la capacitat d’emmegatzematge de dades del cloud –els servidors del qual estaran repartits per diverses instal·lacions d’Andorra Telecom– és pràcticament il·limitada i que anirà creixent en funció del nombre de clients que requereixin el servei i de les seves necessitats.
De moment, el producte s’ha presentat a una quarantena de negocis i el feed-back ha estat positiu. «El producte genera molt d’interés», van assegurar des de la companyia telefònica. De fet, Vilana va confirmar que una empresa ja ha contractat el servei. En aquest sentit també va subratllar que un dels atractius del cloud és que la informació es guardin en territori andorrà i, per tant, sota la seguretat jurídica i les garanties de protecció de dades que la legislació del Principat ofereix. «Hem detectat l’interès de moltes empreses perquè la seva informació cabdal estigui allotjada a Andorra», va subjectar.
Tal com va explicar el director de Relació amb el Client de la parapública, Josep Vilana, el llançament d’aquest nou servei dóna resposta a les demandes del sector empresarial que considera que és un element bàsic de suport al teixit productiu per afavorir el sector de la innovació i de les noves tecnologies. A més, la iniciativa també forma part del pla de diversificació i internacionalització de la companyia amb l’objectiu de generar noves fonts d’ingressos més enllà del negoci tradicional.
Els beneficis de Som Cloud/ Segons va manifestar Josep Vilana, un dels principals beneficis per a les empreses de la contractació d’aquest servei és la reducció de costos ja que s’elimina tota la inversió en maquinària. El funcionament a través del núvol permet, tal com va exposar en declaracions a l’Agència Nacional de Notícies el director de Relació amb el Client,«el fet de funcionar amb un servei com és el núvol permet ajustar molt millor les necessitats reals i evitar el sobredimensionament de les infraestructures».
Així mateix, des de la parapública també van destacar que l’empresa en qüestió es pot oblidar de tota la gestió del servei perquè disposa del suport tècnic d’Andorra Telecom «per dissenyar conjuntament amb el client la solució que millor s’adapti als seus requeriments». Pel que fa a la capacitat de memòria a contractar, Vilana va exposar que les empreses podran ampliar-la o reduir-la en funció de les seves necessitats «amb immediatesa i la màxima flexibilitat». «Li fem a les empreses un vestit a mida, pagant pel que realment necessiten amb marge per ampliar-lo amb la màxima agilitat», comentava.
Seguint amb aquesta línia, des d’Andorra Telecom van posar de relleu que la capacitat d’emmegatzematge de dades del cloud –els servidors del qual estaran repartits per diverses instal·lacions d’Andorra Telecom– és pràcticament il·limitada i que anirà creixent en funció del nombre de clients que requereixin el servei i de les seves necessitats.
De moment, el producte s’ha presentat a una quarantena de negocis i el feed-back ha estat positiu. «El producte genera molt d’interés», van assegurar des de la companyia telefònica. De fet, Vilana va confirmar que una empresa ja ha contractat el servei. En aquest sentit també va subratllar que un dels atractius del cloud és que la informació es guardin en territori andorrà i, per tant, sota la seguretat jurídica i les garanties de protecció de dades que la legislació del Principat ofereix. «Hem detectat l’interès de moltes empreses perquè la seva informació cabdal estigui allotjada a Andorra», va subjectar.