PUBLICITAT

Escaldes-Engordany

14 mesos, «no ve d’un més»

L’entitat bancària va obrir portes dins d’una jornada de «normalitat», segons va explicar el conseller delegat de l’AREB

Per ESTEFANIA GRACIA

Una clienta demana informació sobre els seus comptes a la seu principal de Vall Banc, ahir.
Una clienta demana informació sobre els seus comptes a la seu principal de Vall Banc, ahir. | TONY LARA
Vall Banc va obrir portes ahir deu minuts abans del previst, qui sap si per evitar cues o per mera puntualitat. El cas és que a les nou en punt, les oficines de l’entitat ja havien atés als primers clients. Potser a menys dels que s’esperava, doncs tot i que durant la jornada diversos ciutadans es van apropar a les oficines, en cap moment es van formar les cues quilomètriques que mesos abans –quan BPA va anunciar que tancava i els seus clients volien recuperar els diners– es visualitzaven al llarg de l’avinguda Carlemnay, on s’acull la seu principal (ara) de Vall Banc. 
 
Molts dels que es van desplaçar fins a les seus ho van fer per demanar informació i saber «com estan els nostres estalvis, saber quan els podrem treure i tenir una idea de com s’actuarà a partir d’ara», va matisar un client, Pere Pelufo. Tot i la necessitat de saber, no es respirava nerviosisme, mal estar o un neguit intens . Més bé, hi havia resignació, tot i que calmada: «Ja hem esperat 14 mesos i no ens ve d’un mes més [els clients encara no poden retirar diners dels estalvis garantits]» o «per molt que ens indignem o protestem, no es pot fer res, només cal esperar i treure els diners quan sigui possible», va matisar un altre client, Albert Salvador. 
 
El conseller delegat de l’Agència de Resolució d’Entitats Bancàries (AREB), César Goyache, va destacar la «normalitat» amb que va transcórrer el dia. «No hi ha hagut cues i és una data molt important per al banc, perquè després d’un procés molt llarg –també per als clients– poden començar a recuperar la normalitat dins de l’entitat». 
 
Al parer de Goyache, la «tranquil·litat» que es respirava entre el banc i els clients es va produir en part perquè tot «està preparat, els professionals estan disposats a atendre a tots els ciutadans –que ja és el que cal fer i és el seu treball– i ara la nostra preocupació és donar el major nivell de qualitat als treballadors i clients, explicar-los tot el procés i donar-los ajuda per permetre’ls operar amb la major normalitat».

Elogis pel tracte rebut 
 
Pel que fa al tracte que van rebre els clients durant tot el dia d’ahir, només hi va haver que elogis: «M’han atés de forma molt correcta, al cap i a la fi, els treballadors també són afectats, com els propis clients, perquè tenen els seus estalvis aquí, per tant, ells estan com nosaltres», va destacar Salvador. Tot i que una de les treballadores «estava una mica nerviosa, segurament per voler donar tota la informació de la millor manera possible, però l’atenció ha estat molt correcta», va afegir un dels clients, Xavier Bossa. 
 
El bon tracte es va veure acompanyat d’un piscolabis, doncs a l’entrar a la seu principal de Vall Banc una dona –riallera i amb un somriure de benvinguda– oferia cafè, una beguda poc adient si el que es pretenia era calmar els nervis, sort que els ànims estaven més que calmats. 
Potser també per un tema de confiança, molts dels clients consultats van assegurar que encara no tenen clar si es quedaran o no a Vall Banc, ara és moment «de dubtes i recollir informacions», però «no tenim perquè desconfiar». 
PUBLICITAT
PUBLICITAT