- El nombre de turistes que passen almenys una nit al Principat augmenta un 24% respecte a l’any passat
- Turistes en un dels eixos comercials del centre.
Un altre objectiu assolit, segons el ministre, és que ha millorat la percepció d’Andorra com a destí turístic de cap de setmana o pont en temporada baixa. Una dada que s’extreu de les enquestes realitzades als establiments, als turistes dels eixos comercials d’Andorra la Vella, Escaldes i el Pas de la Casa i del web d’Alguna cosa es mou a Andorra.
Camp també ha volgut destacar l’augment de turistes que passen una o més nits al Principat, que s’incrementa el 24% respecte a l’any passat. Tot i així, tant el nombre d’excursionistes com la durada de l’estada dels visitants es redueix, tot i que en menor mesura que si no s’hagués posat en marxa la campanya, ha afegit. Per nacionalitats, s’ha detectat un increment de visitants francesos, que gairebé igualen als espanyols i que podrien arribar a equilibrar-se “en un any o any i mig”, segons Camp; un fet que s’haurà de veure reflectit amb els pressupostos, ha afegit.
Sobre la mateixa campanya, el ministre de Turisme i Medi Ambient ha subratllat l’impacte de la publicitat a la televisió i ha indicat que cal treballar amb nous suports com les xarxes socials per arribar a un públic més jove.
Per la seva banda, els establiments del país han estat més prudents a l’hora de valorar la campanya, apuntant en alguns casos que s’havia fet massa de pressa i corrents, amb poca difusió o amb algunes crítiques pel fulletó informatiu. També la promoció de vals de benzina va ser un element que va desmotivar a alguns comerços a l’hora d’adherir-se a la campanya, tot i que els visitants l’hagin considerat com un dels elements més atractius. Per aquest motiu, Camp ha posat de relleu la importància de poder mesurar l’impacte de les campanyes “perquè tothom disposi d’informació per treure les seves conclusions i adaptar les seves estratègies comercials”.
Com el ministre, el president de la Unió Hotelera d’Andorra (UHA), Àlex Armengol, ha fet un balanç positiu de la campanya, tant pels resultats econòmics com pel treball en equip realitzat. “Demostra que anar junts funciona” i que “si s’inverteixen diners en turisme, retornen”, ha dit.
Per la seva part, la presidenta de la Federació d’Associacions de Comerciants d’Andorra (FACA), Susagna Venable, ha afirmat que potser perquè l’impacte sigui major cal una campanya “més llampant i cridanera o més informació des de les mateixes botigues”. Venable ha agafat aquesta campanya i l’informe del Govern sobre el seu impacte com “una lliçó a aprendre” amb l’objectiu que més establiments s’adhereixin a les campanyes turístiques.