PUBLICITAT

Escaldes-Engordany

Caldea assoleix l’últim semestre xifres d’abans de la pandèmia

El 85% dels clients són espanyols, tot i que l’últim any també destaca el creixement dels francesos

Per El Periòdic

Imatge d’arxiu de Caldea.
Imatge d’arxiu de Caldea. | CALDEA

Caldea ha tancat un any marcat encara per la pandèmia. En el primer tram del 2021, l’spa termal d’Andorra no va poder operar amb normalitat a causa de les limitacions a la mobilitat imposades als països veïns, però aquest últim semestre de l’any ha aconseguit superar les xifres prepandèmia, registrant una facturació superior a la pressupostada i a la del mateix període del 2019. Gràcies al pla de reactivació aplicat des del principi de l’estiu, l’spa obtindrà un resultat Ebitda superior al milió d’euros, superant així les projeccions que es va marcar per enguany. 

Tot i el difícil inici del 2021 pel que fa a l’afluència de visitants, a causa de les restriccions per viatjar que van imposar tant Espanya com França, Caldea ha sabut reactivar-se en l’últim tram i, fins i tot, superar les xifres d’abans de la crisi sanitària. Amb els mercats restablerts, ja al mes de juliol va començar a encaminar-se cap a la recuperació marcant seguidament un mes d’agost de rècord, on es van superar per primera vegada a la història els dos milions d’euros de facturació en un mes. Els mesos següents es va confirmar aquesta tendència positiva.

Les palanques que han empès a la millora dels resultats de Caldea han estat, molt especialment, l’esforç i el reforç de l’equip humà; l’aposta per oferir una experiència segura però alhora diversa i vibrant al visitant, amb espectacles matinals i nocturns al termolúdic; les animacions com les sessions de còctels i els tallers wellness d’Inúu; les activitats dirigides a Likids o la revisió de la proposta gastronòmica en un dels restaurants. Així mateix, també s’ha fet una important acció per fomentar la venda directa a través de la pàgina web pròpia, que ha empès una millor distribució de la demanda en totes les franges del dia.

 

Client de proximitat

D’altra banda, Caldea ha rebut aquest 2021 un client majoritàriament espanyol. Concretament, el visitant del país veí del sud suposa el 85% del total, tot i que destaca, en paral·lel, el creixement del client francès, que ja suposa el 13% del total. Pel que fa al perfil d’aquest client, el 40% són famílies i el 50% parelles, un segment –aquest darrer– que cada vegada pren més notorietat. El 10% restant són grups o persones que hi van soles a evadir-se.

El client que visita Caldea surt cada vegada més satisfet de l’experiència assolida. Així ho demostren les enquestes de satisfacció: la valoració global dels visitants arriba als 8,84 punts sobre 10, xifra que creix respecte als anys anteriors. Finalment, cal destacar que el visitant valora especialment l’atenció rebuda per part del personal, el nivell d’assistència i amabilitat, la varietat de les instal·lacions i la seva àmplia superfície. El que més s’ha incrementat, amb tot, és la percepció que té sobre el volum de clients a l’spa, i el comportament que aquests tenen mentre gaudeixen de Caldea, segons va informar ahir el termolúdic. 

PUBLICITAT
PUBLICITAT