Escaldes-Engordany
L’Andorra Shopping Festival «supera les expectatives» dels comerciants
Els locals destaquen que els clients francesos són els que més han comprat en grans quantitats
L’Andorra Shopping Festival « ha superat les expectatives» dels comerciants d’Andorra la Vella i d’Escaldes-Engordany, segons els comerços amb els quals va poder contactar EL PERIÒDIC. A més, els locals van destacar que els clients que més van comprar en grans quantitats van ser els de nacionalitat francesa, perquè l’esdeveniment comercial va escaure en el mateix període que hi va haver una festivitat en tot el territori gal.
«Sí, s’han complert les expectatives; especialment, perquè estem en temporada baixa i no ens esperàvem que hi hagués tanta gent», va explicar l’encarregat de la secció d’homes d’una botiga de roba de l’avinguda Carlemany, Gustavo Montemayor, una perspectiva que han compartit diversos comerciants. Tanmateix, van manifestar que van notar un augment de clients respecte a l’any passat, fet pel qual els establiments de l’avinguda van assegurar que l’esdeveniment per promoure el comerç en temporada baixa ha atret el turisme, però insisteixen que els comerços no estaven tan plens com els carrers. A més, una maquilladora d’una perfumeria, Erica Rolo, va puntualitzar que «el primer cap de setmana va estar molt bé, però aquest ha estat molt menys. Així que les compres han estat la meitat de les que es van fer la setmana passada, probablement, perquè la gent està esperant el Black Friday». Per aquest motiu, Rolo va considerar que l’Andorra Shopping Festival «es podria haver fet una mica abans» o bé entrellaçar-lo amb el Black Friday.
En una línia similar, la responsable d’una botiga de roba d’un centre comercial, Susana Borges, va assenyalar que dins dels comerços no hi havia ambient de festivitat, per aquest motiu va proposar que en un futur seria interessant que s’incentivessin accions, com detalls o promocions, a l’interior dels establiments. A més, va voler destacar que els productes que més es van vendre a la seva botiga de roba van ser jaquetes i jerseis, probablement, «pel fred que comença a arribar». En els altres establiments, els productes que més es van vendre van ser perfums, vambes de marques conegudes i telèfons mòbils.
Riberaygua i Travesseres/ La presidenta de l’Associació de Comerciants de Riberaygua i Travesseres, Rosa Pascuet, també va valorar positivament l’esdeveniment de l’Andorra Shopping Festival. «Hem notat que hi ha hagut un gran esforç per part d’Andorra Turisme, perquè els turistes vinguin fins al centre històric i a la zona de Riberaygua i Travesseres», va comunicar Pascuet. En aquest sentit, la presidenta de l’associació va ressaltar les diverses animacions que es van fer per la zona comercial. Des dels actors de maniquí pels carrers fins als artistes de la lliga nacional de grafiti d’Espanya que van estar dibuixant interpretacions dels personatges de la pel·lícula de Marvel 'Eternals', al carrer de la Callaueta.
Amb tot, Pascuet va tornar a manifestar que la situació que viuen els comerços de la seva zona no és la mateixa que la que tenen a l’avinguda Meritxell i Carlemany, perquè els turistes els hi costa més desplaçar-se fins a aquests carrers. Per això, va insistir que, tot i que «des de lluny sembla que hi ha molta gent, de prop no n’hi ha tanta».
El Principat nota la manca de productes d’electrònica
La crisi dels xips comença a notar-se a Andorra. Així ho van manifestar dos responsables de dues botigues d’electrònica del país: Francesc Montilla de Home Gallery i Alfonso Pérez d’On Off. Ambdós van assegurar que durant l’esdeveniment de l’Andorra Shopping Festival van patir mancança de productes d’electrònica, especialment, de telèfons mòbils. «Ens ha faltat subministrament i, de cara a Nadal, creiem que encara serà pitjor», va alertar Montilla. Aquesta mancança ha provocat l’increment dels preus d’aquest tipus de productes, així doncs, Pérez va anunciar que en la seva botiga «no hi haurà la Play Stations 5 fins al juliol de l’any que ve».