- Carchat corre en terreny hostil, a ‘casa’ del seu rival pel lideratge en el Català, Pérez
EL PERIÒDIC
PORTIMAO VIC
- El Peugeot 107 de Carchat, en la darrera prova del Català a Girona. Foto: FOTOESPORT
Amàlia Vinyes i Josep Maria Dabad s’han desplaçat a Portimao per disputar, al circuit de l’Algarve, la Supercopa Seat Lleó. Es tracta d’un escenari nou per a ells, al qual aniran a absorbir experiència.
Amàlia ve de fer una gran actuació al Jarama, però manté els peus a terra i sap que es trobarà un circuit desconegut per a ella, complex i amb unes característiques molt particulars: “Hi ha diferents canvis de rasant, revolts cecs… Caldrà aprofitar al màxim les sèries lliures per conèixer el circuit i, a partir de llavors, decidirem l’estratègia”, va dir la pilot andorrana.
Dabad, que està sent més irregular en les carreres, no vol posar-se cap pressió: “Després de com s’han desenvolupat les primeres cites de la temporada, encara no em plantejo cap objectiu concret. Hem de descobrir un escenari i adaptar-nos-hi; així doncs, sóc de la opinió que el més important és aprofitar al màxim els minuts que tinguem de pista per treballar en el cotxe i seguir una línia ascendent durant el cap de setmana”. En resum, el pilot de Baporo MotorSport té una planificació similar a la de Vinyes: familiaritzar-se amb el circuit en els entrenaments per veure fins a on pot arribar.
OSONA, PROVA DE FOC El ral.li d’Osona serà una autèntica prova de foc per a Joan Carchat (Peugeot 107) en la tercera prova del Català, ja que hi ha en joc la primera posició del Volant Desafiament RACC-Desafio Mobil 1 Mavisa 2010. El pilot d’Ordino corre en territori hostil, a casa del seu màxim rival pel triomf, Víctor Pérez, amb el qual comparteix el lideratge provisional amb 38 punts i a catorze del tercer: “Ell comença amb avantatge, perquè es coneix el recor- regut de cap a peus”, va alertar. De totes maneres, Carchat va mostrar- se ambiciós i no descarta acabar el ral.li primer en solitari: “L’objectiu és guanyar, és clar; hi ha en joc el primer lloc i no puc relaxar-me”.
El cert és que el terreny tampoc no és molt propici per al pilotatge de l’andorrà: “Estaria bé algun tram més ràpid o que plogués, però passi el que passi no regalarem res”, va assegurar. La carrera estarà formada per quatre especials i una superespecial al circuit de kàrting de Vic. Després, un total de 395,14 quilòmetres, dels quals 83,10, cronometrats.
També Josep Maria Membrado (Mitsubishi Lancer Evo X) serà a la línia de sortida del Ral.li d’Osona. El pilot de Calm Competició també pensa en el triomf: “No serà gens fàcil, perquè hi haurà molta igualtat entre diversos pilots i una errada pot resultar decisiva”, va alertar. esports@andorra.elperiodico.com
Per a més informació consulti l’edició en paper.