Search
Close this search box.

El projecte de futur de l’Atlètic

Fabio Serra explica el creixement de l’entitat escaldenca a curt i llarg termini

L’Atlètic Club d’Escaldes es troba en ple procés de transformació. Amb el capital i la constant ajuda i assessorament de l’influencer Antonio Martínez, emprenedor digital, el club comença #UnaNovaEra. El capità del primer equip i director esportiu, Fabio serra, explica en què consisteix: «Aquest tema va sorgir per Antonio Martínez. La gent pensa que és perquè el club comença ara, però portem molts anys. Ara, comencem una nova era post pandèmia, ens hem d’adaptar i seguir endavant. El nostre objectiu és créixer i crec que estem fent un bon paper perquè la nostra idea també és ajudar a créixer al futbol andorrà». 

Malgrat pregar pel bé del futbol nacional, l’entitat escaldenca vol convertir-se en un dels clubs protagonistes al Principat i ser reconeguts més enllà: «Evidentment, volem estar dalt. L’objectiu és entrar en Europa, però no tant com guanyar la lliga. L’objectiu principal és edificar bé el club i crear estructura perquè ja hem vist casos d’altres club que desapareixen a l’any, fent un equip fort. A més, ja tenim el planter tancat».  Es tracta d’un planter que compta amb tres jugadors de la selecció nacional, com són els germans Luigi i Moi San Nicolás i Chus Rubio, tots tres noves incorporacions.

 

Sinèrgies amb tres ex del Barça

Per a això, seran fonamentals els patrocinadors. El principal de l’Atlètic és Olyseum, una nova xarxa social creada pels exfutbolistes Andrés Iniesta, Carles Puyol i Ivan de la Peña, conjuntament amb Carlos Grenoir, que veurà la llum ben aviat: «Olyseum és una empresa andorrana. Estaran esportistes de tot el món i de tots els esports. La aplicació es llençarà a finals de setembre. La idea és tenir recompenses per seguir els teus ídols. Et poden parlar o enviar missatges. Van a treballar amb una moneda virtual i la gent podrà comprar moments amb els seus ídols». I Serra, que porta molts anys a la Lliga Multisegur, coneix a la perfecció la importància de les sinèrgies i creu que la competició té un avantatge molt especial: «Els patrocinadors han de ser part important dels clubs andorrans. Molta gent no arriba a valorar el que tenim aquí. Estem parlant d’una lliga de vuit equips on tres van a Europa. No ho valoren perquè anem a la prèvia, però un equip com el Leganés pot estar gastant milions tota la vida i no anar mai a la prèvia. Hem de donar a la lliga el valor afegit que realment té. L’objectiu també és, a banda de crear aquests fonaments, traspassar fronteres».

Creixement del futbol andorrà

Serra creu que aquesta serà la Lliga Multisegur més igualada de la història, però encara fa falta un passet més per a competir millor a Europa: «Jo, pel que estic veient, crec que sí. Això és el millor que podria passar. Jo porto molts anys jugant aquí, he passat dues rondes d’Europa League amb l’Engordany i puc dir que és una llàstima que no es professionalitzi més perquè a Europa la diferència no és tàctica, sinó física. Però s’entén que els jugadors treballen tot el dia i van a entrenar a la nit no puguin estar al mateix nivell que la resta». Els reforços de luxe d’alguns equips que, a priori, no haurien d’estar a la part de dalt, com el mateix Atlètic, frenaran una mica la polarització que hi havia fins ara, però fa propostes concretes per seguir creixent: «Les ajudes econòmiques de la UEFA ajuden i és veritat que porten molts anys guanyant els mateixos. També perjudica que els clubs no siguin Societats Anònimes perquè invertiria més gent. A més, fa falta millorar les infraestructures perquè anem endarrerits en aquest aspecte. Pels clubs també és molt complicat portar jugadors. Mai anem a poder dur joves amb projecció perquè ens obliguen que tinguin quatre anys com a professionals. Per tant, un equip d’Andorra no podrà vendre un jugador a un altre equip».

 

La base de l’èxit

«Una de les nostres ambicions és fer créixer la base, com fan els equips de tot el món, que es mantenen gràcies a la venda de jugadors. Per què a Andorra no podem crear escola i fer-la créixer?», va argumentar Serra. Jordi Pujol, germà del també futbolista Marc Pujol, serà el director de pedrera més econòmica del país: «Som la pedrera més barata d’Andorra perquè volem ajudar a les famílies després de la Covid-19. La majoria d’entrenadors són jugadors del primer equip, fet que ajudarà a crear afició des dels més petits. També volem crear un segon equip per l’any que ve perquè els nens puguin fer aquest pas entre juvenils i el primer equip».  Un dels entrenadors de la pedrera serà el jugador Gastón Machado, que ha jugat molts anys amb la selecció de l’Uruguai i podria ser un mirall per les futures estrelles del conjunt blau. L’únic aspecte que preocupa al director esportiu és la gestió de la base d’altres equips, com l’Enfaf, on solen anar els nens del país: «L’Enfaf s’emporta molts nens d’Andorra, però la Uefa exigeix als clubs tenir certes categories a la base. Crec que la FAF hauria de ser conscient i no perjudicar a altres clubs».

La gestió de la base provocarà un augment de nens aficionats que voldran anar a veure els partits dels seus entrenadors, però, a més, l’Atlètic ja ha llençat una campanya d’abonaments molt particular: «Estem treballant en un carnet d’abonat fundador pels 700 primers. De moment, ja hi ha gent que ha pagat la quota. Nosaltres li oferim descomptes en empreses com restaurants, hotels, perruqueries o tendes de nutrició anant amb la targeta de l’Atlètic Club Escaldes. Són 150 euros i els oferim aquests descomptes, una samarreta de regal i una carta d’agraïment. A banda, tindrem un abonament mensual de 10 euros amb el que també podran accedir als descomptes. A Andorra el que costa és tenir aficionats». 

Però, sens dubte, les accions de màrqueting que porta a terme el club són les que estan fent que la gent li tingui simpatia a l’equip: «La base de l’èxit a les xarxes es deu sobretot a la continuïtat i a seguir una línia de treball. Està arrossegant una massa de gent que li agrada el club per la qualitat de les publicacions. També és veritat que un punt fort és la figura d’Antonio Martínez, que té gairebé 100.000 seguidors. Dona conferències a 300 o 400 persones amb l’escut del club posat i això atrau», va comentar el capità de l’equip escaldenc. De fet, «alguns jugadors d’altres equips amb els quals tinc molt bona relació pensaven que estàvem comprant seguidors», va afegir Serra de manera anecdòtica mentre reia. L’Atlètic està seguint el seu camí per créixer i a Serra no li preocupa que l’altre equip d’Escaldes, l’Inter, també estigui fent una gran feina en tots els aspectes. De fet, va aprofitar per felicitar-los amb gran admiració: «Estem encantats del que està fent l’Inter. El treball que fan a la base és impecable i ens mirem en ells. Després cada equip seguirà el seu camí i tots hem de treballar molt».

Comparteix
Notícies relacionades
Comparteix
ACB

Bàsquet Girona

85

MoraBanc Andorra

98

MoraBanc Andorra

89

Unicaja de Màlaga

106

MoraBanc Andorra

71

UCAM Múrcia

83

Primera RFEF

Gimnástica Segoviana

3

FC Andorra

2

FC Andorra

1

Unionistas

1

Nàstic

1

FC Andorra

1

Lliga Multisegur

FC Pas de la Casa

1

UE Santa Coloma

2

Penya Encarnada

0

Ranger's FC

0

Inter Club Escaldes

0

Atlètic Club Escaldes

0

FC Ordino

0

FC Santa Coloma

1

The Boss FS la Massana

5

Nóbrega Constructora CF Esperança

0

Notícies relacionades
Publicitat
Entrevistes esportives
Nedador
Jugador de la selecció de futbol sala
Pilot de motociclisme
Publicitat
Publicitat
Publicitat

SUBSCRIU-T'HI

De la redacció al teu dispositiu