PUBLICITAT

La infraestructura pels vehicles elèctrics a Andorra és insuficient

Des de ja fa uns anys, els vehicles híbrids i elèctrics es van fent cada vegada més lloc a les vies andorranes. Però, segons destaca el president de l’Associació d’Importadors de Vehicles d’Andorra (AIVA), Carles Sansa, va ser a partir del 2020, i posteriorment al confinament per la pandèmia del coronavirus, que la tendència va agafar embranzida entre els compradors del país. Ara bé, sembla que aquesta velocitat del mercat no ha estat equiparada pel ritme d’expansió dels punts de recàrrega públics al Principat, que segons l’AIVA resulten «extremadament lluny» del que haurien de ser avui dia. Sansa referma que l’equipament «ha d’anar molt per davant de les seves vendes», i a hores d’ara, sembla completament a l’inrevés. Tant el Govern, com els comuns, com les companyies elèctriques han de prendre un compromís ferm per estructurar una xarxa efectiva i eficient de punts de recàrrega arreu del territori, per donar servei als residents i als visitants. Està molt bé emprendre un rol exemplar, i és ben cert que és fàcil trobar vehicles dels serveis públics que es mouen amb fonts d’energia verda, però poc efecte tindrà això sobre el consumidor final si no se li facilita l’accés a una infraestructura sòlida pel mateix dia a dia. I és que, ja no parlem de la comoditat de tenir el cotxe carregant a prop de casa, sinó del fet que, actualment, disposar d’un automòbil d’aquestes característiques pot suposar una redefinició de les seves necessitats de desplaçament que no tothom pot assumir. Alguns països ja han posat data de caducitat als vehicles de combustió, com bé apunta Sansa, i és quelcom que, més tard o més d’hora, també s’acabarà produint a Andorra. D’aquesta manera, si hi volem arribar amb els deures fets, cal fer un desplegament actiu des d’ara mateix per tal que el canvi sigui el menys traumàtic i feixuc possible.

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT