Search
Close this search box.
Alba Cladellas Riera

Xavi Esquerigüela

Emprenedor i expert en màrqueting digital

El mercat és ple d’agències de màrqueting digital, la clau és diferenciar-se en el procés

Xavi Esquerigüela té moltes maneres de definir-lo, tot depèn de l’àmbit. Dins el món professional és una persona emprenedora, treballadora i que constantment està buscant créixer. En la seva vida personal se’l pot definir com esportista, amic dels seus amics i una persona que intenta sempre ser bon fill i ser feliç amb la seva parella i la seva família. Les tres paraules que més el defineixen, dites per ell mateix són: implicat, compromès i disciplinat.

–Com van ser els seus inicis al món laboral?
–Els meus inicis al món laboral són els que m’han fet lluitar per estar on estic i poder fer el que faig. La meva primera feina va ser de cambrer a una gelateria, amb 16 anys. En aquell moment treballava mentre estudiava Educació Secundària Obligatòria (ESO) per a poder disposar de diners per a les meves despeses. Els meus pares no han tingut mai molts diners tot i que, el poc que tenien, sempre ho compartien amb els seus fills. Una vegada em vaig graduar, vaig passar un temps sense saber massa bé què volia fer, si treballar o estudiar. Vaig optar per feines com mosso de magatzem, cambrer, però finalment vaig decidir estudiar un grau mitjà de xapa i pintura per a poder especialitzar-me en alguna cosa. En acabar vaig començar a treballar com a pintor de cotxes a un taller, però després de dos anys vaig deixar la feina. Aquests inicis en l’àmbit laboral i el fet d’haver passat per aquestes feines han estat l’incentiu per a ser qui soc ara.

–Després d’aquesta experiència professional va decidir emprendre, amb quina edat ho va fer i per què va començar en el món de l’emprenedoria?
–Vaig decidir emprendre perquè no parava de preguntar-me: és això el que vull? Treballar i implicar-me tant per a ajudar a complir els somnis d’un altre? Estava clar que no, i per a poder ser independent a la feina havia d’emprendre i, així, poder fer realitat els meus somnis. Amb 19 anys va ser quan vaig crear la meva primera agència de màrqueting digital. No sabia res sobre aquest àmbit, però els que van ser els meus socis em van animar a iniciar el projecte amb ells, i per això vaig canviar completament la meva vida. Sempre els estaré agraït, ja que no sé si per mi mateix hagués decidit fer el canvi que vaig fer en aquell moment. Aquella agència de màrqueting va créixer molt i, en el meu cas, vaig anar aprenent tot el que tenia a veure amb el màrqueting digital a mesura que l’agència creixia. Vaig aprendre tant i em va anar tan bé que el creixement que va tenir l’agència va superar completament les mitjanes de creixement de qualsevol altre negoci. Vam arribar a ser un equip de 35 persones, generant un alt volum de facturació i col·laborant amb grans marques com a clients de l’agència.
Va ser durant aquest procés de 12 anys que, sent soci d’aquesta agència, vaig aprendre tot el que sé ara tant d’emprenedoria i dirigir un negoci com de màrqueting digital.

–Ara té una agència de màrqueting i hi ha molta competència en aquest mercat. Com aconsegueix diferenciar-se?
–És una bona pregunta i, donat el volum d’agències que existeixen al mercat, es fa totalment necessari diferenciar-nos de la resta si volem disposar d’una bona captació de clients. En el nostre cas ho tenim clar i intentem fer coses diferents de la resta abans que els clients contractin el servei, és a dir, durant el procés comercial. Posant-nos a la banda de l’usuari, quan aquest vol comprar un producte, abans de fer el pagament veu el que comprarà, ho toca i s’assegura que és el que està buscant; en canvi, quan parlem de contractar un servei és complicat que l’usuari sàpiga com serà aquest servei abans de contractar-lo. És per aquest motiu que nosaltres intentem diferenciar-nos de la resta en la fase de vendes, perquè intentem aportar molt valor abans de la contractació perquè el possible client entengui com serà el nostre servei i que segurament serà molt millor que el que ofereixen altres agències. Tot això no és fàcil i s’aconsegueix dedicant molt temps i molts recursos a preparar, de manera personalitzada, la proposta estratègica que el client necessita. És a dir, de manera gratuïta, dissenyem l’estratègia de màrqueting digital que ens demana, partint d’un estudi de mercat i de la competència. Això no ho fan totes les agències i és per aquest motiu que disposem d’una constant entrada de clients, perquè fem una cosa diferent i que provoca que el client percebi que som bons, professionals i que, sense haver-nos pagat res ja els fem un pla, encara més podrem fer si ens paga. Després, evidentment, ens diferencia el temps que portem al mercat. Com comentaves a la pregunta, hi ha moltes agències, però la majoria acaben de néixer. El fet de portar 12 anys en el sector ens ha permès conèixer el màrqueting digital en totes les seves etapes i anar entenent que l’estratègia que necessita cada model de negoci és totalment diferent.

–Què és la YouTube Ads Academy, l’agència de tràfic Ads’n’Roll i l’agència per a infoproductors, Funnel Cracks?
–La Youtube Ads Academy és la primera acadèmia de formació online que vaig llançar al mercat. Es tracta d’una formació que va totalment dirigida a aquells perfils que vulguin aprendre a dissenyar i executar les millors estratègies publicitàries dins la plataforma de YouTube. Aquesta formació va néixer d’una necessitat, ja que quan vaig crear Ads’n’Roll, que ara explicaré què és, em vaig adonar que hi havia molts perfils que sabien de Facebook Ads i altres plataformes publicitàries, però poca gent era bona en Youtube Ads. Aquest servei era dels més demandats en aquell moment per les empreses, i això em va fer veure la necessitat de formar a la primera generació d’experts en YouTube Ads. Ho vaig aconseguir. Avui dia existeixen ja perfils especialitzats en aquesta plataforma i agències potents especialitzades en això, i m’encanta veure que aquestes persones són alumnes meus. D’altra banda, quan parlem d’Ads’n’Roll, parlem del meu nen petit. Ja no és tan petit, però ho continuo veient com a tal, ja que el creixement que ha tingut en tan poc temps, ha estat espectacular i encara no me’n faig a la idea. Ads’n’Roll és la meva agència actual de màrqueting digital i la que m’ha ajudat a disposar realment de l’estil de vida que porto.Creo aquesta segona agència quan em desvinculo de la primera que he comentat abans, i de la qual vaig ser soci durant més de 10 anys. És per això que comentava que va ser en aquella primera agència on vaig aprendre tot, perquè quan me’n vaig separar i vaig muntar Ads’n’Roll, el que vaig fer va ser aplicar tots els meus aprenentatges i és per això el creixement d’Ads’n’Roll ha estat el que és perquè els sistemes que s’han aplicat en tot moment estaven més que testejats i validats. Avui dia, és una de les agències més reconegudes de trànsit online i embuts de venda. Hem treballat amb grans marques, amb grans informadors i hem gestionat grans quantitats de diners dels nostres clients. Ara estic molt enfocat en què Ads’n’Roll continuï creixent, però sobretot, estic centrat a mentoritzar persones que vulguin passar una mica per la meva mateixa transformació, la de crear una agència de màrqueting digital i poder-ne viure molt bé.

–Per a quants infoproductors ha treballat fins ara?
–Doncs potser hem treballat per a més de 150 infoproductors ja. El més interessant ja no és tant el volum d’infoproductors amb els quals hem treballat, sinó el posicionament que tenen alguns d’ells al mercat. Hem treballat amb grans infoproductors com ara Anxo Perez de 8belts, amb molts autors coneguts del Grup Planeta, la Judit Català, la César Rivero, Pau Antó, Silvia Congost, i molts altres.
Ha estat el fet de treballar amb tants infoproductors i amb perfils tan potents ens ha permès entendre que l’estratègia per a cadascun ha de ser totalment diferent, i que disposem de la capacitat d’adaptar-nos completament a cadascuna i executar-la de la millor manera.

–També està al món de la formació. Quines formacions imparteix?
–He estat dins del món de la formació molts anys. Les meves primeres classes a universitats van ser quan jo tenia 23 anys. En aquell moment era molta formació presencial allò que donava, formava part de l’equip docent de diverses universitats de Barcelona i escoles de negocis digitals. Va ser aquí on vaig adonar-me que tenia molt per ensenyar, per aportar i que m’agradava molt fer-ho. És per això que vaig decidir, més enllà de donar formació a altres escoles, disposar de la meva pròpia acadèmia en línia, la YouTube Ads Academy. Ara mateix segueixo amb la formació, però amb un format més de mentories, on acompanyo persones a crear els seus negocis d’agència, fer-ho molt bé des del primer moment i assolir un creixement del negoci, de manera accelerada i sostenible. El preu d’aquestes mentories és més elevat que la meva formació de Youtube Ads, per exemple, però perquè es tracta de mentories en què la meva implicació és molt gran, m’involucro fins al fons en els projectes dels meus alumnes i, a més, els meus alumnes quan apliquen els meus sistemes i fan el procés amb mi, aconsegueixen uns grans resultats en poc temps, per la qual cosa la inversió que fan en mi, és una inversió que s’acaba rendibilitzant fàcil i ràpid.

–A banda del màrqueting digital, té altres negocis?
–Altres negocis ara no, tot i que sí que els he tingut. El negoci més gran que vaig tenir i que no és dins del màrqueting digital, va ser una empresa d’esdeveniments que vaig tenir juntament amb dos socis més, on vam organitzar festivals a Barcelona, ​​sobretot a terrasses d’hotels. Va ser un molt bon negoci, vam guanyar molts diners i vaig aprendre molt. Va ser el clar exemple de negoci que es va la covid es va endur per les restriccions. Moltes vegades em plantejo tornar a fer una cosa semblant.
El que sí que tinc ara mateix de manera paral·lela als meus negocis de màrqueting digital, són inversions. L’excedent d’ingressos anuals de què disposo, els aprofito per invertir-los en diverses coses, com ara rellotges de luxe, startups, etc.
Una cosa que també vull iniciar aquest any és invertir en immobles. No ho he fet perquè em falta molta formació sobre això encara, però dins les opcions d’inversió que hi ha avui dia, tot el que té a veure amb immobles ho veig molt interessant.

–Quan i per què va decidir mudar-se a Andorra? I què és el que més l’atrau del país?
–Doncs ara ja fa uns quatre mesos que vaig decidir deixar Barcelona (Espanya) per venir a Andorra. Són molts els motius pels quals vaig decidir venir a viure al Principat. El primer, perquè les condicions fiscals són més atractives i sabia que les d’aquí m’ajudarien a assolir de manera més ràpida els objectius de negoci que podia tenir. Tot i això, aquest no va ser aquest el principal motiu. Jo ja havia fet darrerament alguns viatges a Andorra a visitar clients i veure amics, i ja les darreres vegades havia anat detectant el perfil de públic que es veu per aquí i l’oportunitat de generar negoci. A Andorra hi ha molt perfil tecnològic i un gran ecosistema que s’està creant de negocis digitals. Això, per al meu negoci, és un caramel, ja que tots poden necessitar un servei de màrqueting com el que ofereix Ads’n’Roll.
De fet, el creixement de la meva agència des que soc a Andorra, s’ha vist incrementat considerablement, i això és perquè hem aconseguit iniciar col·laboracions amb grans perfils que viuen Andorra, com ara infoproductors, youtubers i propietaris de negocis en línia molt consolidats.
El que m’atrau més d’aquest país és la tranquil·litat i l’ambient que es respira. Venint de Barcelona com venia, la veritat és que he notat un canvi en la qualitat de vida brutal. Visc molt més tranquil, sense gaires de les preocupacions que podia tenir al seu moment i, tot i que continuo dedicant moltes hores a la meva feina, m’ho prenc d’una manera totalment diferent i amb molta més calma.

–Què és per a vostè l’èxit? I la felicitat?
–Per a mi l’èxit i la felicitat van agafats de la mà. El fet d’obtenir èxit, ho associo a assolir els objectius que un mateix es va posant. Si assolim aquests objectius, d’alguna manera estàs aconseguint el teu èxit. I dic que va agafat de la mà, perquè almenys, en el meu cas, el que em dona la felicitat és saber, o que estic assolint aquest èxit o que almenys estic lluitant per això. I aquí entra el fet de com és de bonic que un faci el que li agrada. Si estàs treballant per a aconseguir l’èxit, i a més ho fas a gust i sabent que és el que t’agrada, malgrat que aquests objectius o aquest èxit encara no s’hagin aconseguit, el procés per assolir-los ja t’està donant aquesta felicitat que parlàvem. H

Comparteix
Notícies relacionades
Altres protagonistes
Corredor octogenari
Decoradora
Publicitat
Publicitat
Publicitat

SUBSCRIU-T'HI

De la redacció al teu dispositiu