Escaldes-Engordany
Més de 2.000 clients encara tenen bloquejats els seus comptes a BPA
La Plataforma d’Afectats denuncia discriminació d’informació entre els residents i els no residents
La Plataforma d’Afectats de BPA liderada per les advocades Anna Solé i Gema Martínez va recordar ahir que «encara queden més de 2.000 clients que tenen els seus comptes bloquejats» a BPA. És a dir, persones que no han sigut traspassades a Vall Banc «suposadament per tenir operacions sospitoses de blanqueig als seus comptes». Tal com ja va avançar EL PERIÒDIC, les persones afectades impugnaran la classificació de clients ja que consideren que el procediment no s’ha fet degudament. Per ara, les advocades ja han presentat quatre demandes i n’estan estudiant d’altres. A més, també denuncien que el Govern està tenint un tracte discriminatori amb els clients residents i els no residents, ja que aquests últims, segons afirmen, no reben tota la informació.
Tal com va explicar Martínez en declaracions a aquest rotatiu, «la meitat dels clients no tenen operatives de blanqueig». Simplement se’ls ha bloquejat, a parer de l’advocada, per manca de documentació. «Falta informació en alguns dels casos però d’aquí a pensar que hi ha operatives sospitoses de capital darrere, hi ha un tros», va apuntar. En d’altres casos, el problema rau en el fet que durant l’últim any el client ha fet algun tipus de moviment en el seu compte que consideren sospitós.
Amb tot, Gemma Martínez va assegurar que «el 90% dels clients bloquejats diuen que la documentació ja la van presentar» quan PricewaterhouseCoopers (PwC) va realitzar l’auditoria dels comptes de BPA. En aquest sentit, l’advocada va sentenciar que «ha sigut Price qui ha perdut la documentació».El problema però, no és que els afectats hagin de tornar a aportar la informació, sinó que mentre no ho fan i no es revisa, no poden tocar ni un cèntim dels seus estalvis. «Ara ni tan sols poden disposar dels 2.500 euros setmanals».
Discriminació/ Des de la Plataforma d’Afectats també denuncien que el Govern no està tractant de la mateixa manera als clients residents i als no residents. Gemma Martínez va exposar que els afectats que no resideixen al Principat no estan rebent cap tipus d’informació sobre el procés. «Potser ho fan perquè es pensen que els que no viuen aquí no portaran a terme accions contra el Govern però ho faran igualment», va manifestar. L’advocada també va recordar que més del 50% dels clients de BPA «i de tots els bancs del país» no són residents.
El dia 11 de cada mes/ El dia 11 de cada mes es coneix si alguns dels clients que segueixen bloquejats a BPA han sigut ja traspassats a Vall Banc. Així doncs, els afectats conten fins l’11 de juny per aportar la informació que els manca. Si no ho fan abans d’aquesta data, hauran d’esperar a l’11 de juliol per conèixer la decisió. Segons va indicar Martínez, les advocades desconeixent fins quan es pot allargar aquesta metodologia.
Demanda per danys i perjudicis/ Pel que fa la primera demanda que va interposar la Plataforma contra el Govern, l’INAF, l’AREB i Uifand per danys i perjudicis, Martínez va informar ahir que les quatre parts implicades han demanat un ajornament. Això significa que disposen d’un mes més per contestar la demanda interposada.
Quant a la demanda per a la recuperació de les preferents, les advocades tampoc han rebut encara resposta ni per part de l’AREB ni per part de l’INAF.
Tal com va explicar Martínez en declaracions a aquest rotatiu, «la meitat dels clients no tenen operatives de blanqueig». Simplement se’ls ha bloquejat, a parer de l’advocada, per manca de documentació. «Falta informació en alguns dels casos però d’aquí a pensar que hi ha operatives sospitoses de capital darrere, hi ha un tros», va apuntar. En d’altres casos, el problema rau en el fet que durant l’últim any el client ha fet algun tipus de moviment en el seu compte que consideren sospitós.
Amb tot, Gemma Martínez va assegurar que «el 90% dels clients bloquejats diuen que la documentació ja la van presentar» quan PricewaterhouseCoopers (PwC) va realitzar l’auditoria dels comptes de BPA. En aquest sentit, l’advocada va sentenciar que «ha sigut Price qui ha perdut la documentació».El problema però, no és que els afectats hagin de tornar a aportar la informació, sinó que mentre no ho fan i no es revisa, no poden tocar ni un cèntim dels seus estalvis. «Ara ni tan sols poden disposar dels 2.500 euros setmanals».
Discriminació/ Des de la Plataforma d’Afectats també denuncien que el Govern no està tractant de la mateixa manera als clients residents i als no residents. Gemma Martínez va exposar que els afectats que no resideixen al Principat no estan rebent cap tipus d’informació sobre el procés. «Potser ho fan perquè es pensen que els que no viuen aquí no portaran a terme accions contra el Govern però ho faran igualment», va manifestar. L’advocada també va recordar que més del 50% dels clients de BPA «i de tots els bancs del país» no són residents.
El dia 11 de cada mes/ El dia 11 de cada mes es coneix si alguns dels clients que segueixen bloquejats a BPA han sigut ja traspassats a Vall Banc. Així doncs, els afectats conten fins l’11 de juny per aportar la informació que els manca. Si no ho fan abans d’aquesta data, hauran d’esperar a l’11 de juliol per conèixer la decisió. Segons va indicar Martínez, les advocades desconeixent fins quan es pot allargar aquesta metodologia.
Demanda per danys i perjudicis/ Pel que fa la primera demanda que va interposar la Plataforma contra el Govern, l’INAF, l’AREB i Uifand per danys i perjudicis, Martínez va informar ahir que les quatre parts implicades han demanat un ajornament. Això significa que disposen d’un mes més per contestar la demanda interposada.
Quant a la demanda per a la recuperació de les preferents, les advocades tampoc han rebut encara resposta ni per part de l’AREB ni per part de l’INAF.